Tarol a fapados utakra tervezett Boeing 737

Száz darab Boeing 737 MAX 200-et rendelt a vietnami VietJet diszkont légitársaság. Ez azért nagyon jó hír a repülőgépgyártónak, mert a típus komoly konkurenciát kapott.

A 737 MAX 200 a Boeing az új generációs hajtóművekkel felszerelt MAX-nak a low-cost légitársaságok igényeire optimalizált, akár 200 utas szállítására képes változata, írja az airportal.hu.

A Boeing még 2014 szeptemberében indította útjára a megnövelt utaskapacitású 737 MAX 200 programot, kifejezetten a diszkont légitársaságok nyomására és az ő igényeikhez alakítva a sűrű székezésű, több (vész)kijárattal rendelkező típusváltozatot. A Ryanair rögtön 200 darab 737 MAX 200 megvásárlásáról írt alá szándéknyilatkozatot.

Vietjet

 A napokban pedig száz darab Boeing 737 MAX 200-et rendelt a vietnami VietJet diszkont légitársaság, a jelenlegi listaárakon számolva 11,3 milliárd dollár értékben. A most megrendelt repülőgépeket 2019 és 2023 közötti időszakban vesz majd át a légitársaság és a cég dinamikusan növekvő belföldi és nemzetközi útvonalhálózatán fognak szolgálatba állni. A légitársaság flottája 2023 végéig mintegy 200 gépesre növekszik.

A 737 MAX az előd 737NG változatoknál mintegy 20%-kal kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani és a versenytársaknál (A320neo) is 8%-kal alacsonyabb egy ülésre jutó üzemeltetési költséget ígér a gyártó. A 737 MAX típuscsaládra jelenleg 3098 darab megrendeléssel rendelkezik a Boeing, összesen 65 ügyfél részéről.

A típuscsalád legsikeresebb tagja a MAX 8, a rövidebb törzsű MAX 7 erős versenytársat kapott a kanadai Bomberdier CS300 típus részéről, a leghosszabb MAX 9-es eladásait pedig az európai gyártó nagyobb kapacitású A321neo repülőgépe szorongatja. A Boeing fejlesztőmérnökei jelenleg is dolgoznak azon, hogy hogyan módosíthatnák a MAX-család legkisebb és legnagyobb tagját, hogy növeljék azok versenyképességét.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek