Április 26-án nyílik a müncheni repülőtér 2-es termináljának új épülete. A létesítmény 27 új kapuval bővíti a repülőtér kapacitását, az utasok pedig egy földalatti vasúton jutnak el a szatellit épületbe.
Az utolsó három hónapban teljes gőzzel folynak az épület befejező munkálatai: a megnyitóig a műszaki berendezések beépítése, továbbá az üzletek és éttermek berendezésének kialakítása van még hátra. Ezt követően március közepén az üzletek és a hatóságok is megkezdik a beköltözést a szatellit épületbe, amely során mintegy 5400 köbméternyi bútor, berendezés és áru kerül a helyére.
Március közepéig lezajlik az integrált tesztüzem is, amely során 20 tesztnapon keresztül összesen mintegy 2800 tesztutas bevonásával minden utaskezelési folyamatot szimulálni fognak. A két nagy tesztüzemben 500-500 személy vesz majd részt próbautasként. A teszt során vizsgálják például azt, hogy az utasok hogyan tudnak az épületen belül tájékozódni és eljutni a kívánt célra, teljesíthető-e a be- és az átszállás a megadott időintervallumon belül, illetve megfelelőek-e az épületen belüli tájékoztató táblák.
A 2-es terminálhoz hasonlóan a Munich Airport és a Lufthansa 60:40 arányban közösen vesznek részt az szatellit építésében, finanszírozásában és működtetésében. A létesítmény 27 új kapuval bővíti a Munich Airport kapacitását, amelyek révén az utasok busztranszfer nélkül, közvetlenül szállhatnak be a repülőgépbe.
Németország első "középpályás", azaz a korábbi terminál és a repülőgép-parkolóhelyek közé épült termináljaként az új szatellit épületnek nincs kapcsolata a közösségi közlekedésessel.
Az utasfelvétel a 2-es terminálban zajlik, ahonnan a biztonsági és útlevél ellenőrzés után az utasok egy földalatti vasúton jutnak el a szatellit épületbe. Az épületben teljes körű utas- és poggyászkezelési szolgáltatások mellett számos vásárlási és étkezési lehetőség várja az innen indulókat.