A turistaosztály után jött a fapados, ám újabban kezd elmosódni a határ a fapados és a hagyományos légitársaságok között, ezért több országban bevezettek egy új repülőjegy kategóriát, az „utolsó osztályt" - írja a Turizmus.com a svéd Vagabond turisztikai újság cikke alapján. A lap szerint ugyanis ma már ezek számítanak az új fapados jegynek, miután a diszkont légitársaságok bizonyos tekintetben lassan felzárkóztak a hagyományos légitársaságok nyújtotta szolgáltatásokhoz.
Olcsóbb jegy, még kevesebb szolgáltatással
Az egyes légitársaságok különbözőképpen nevezték el ezt az új jegy kategóriát, de a közös bennük, hogy a jegyek olcsóbbak még a fapadosnál is, és az utasok még kevesebb szolgáltatást kapnak. A fedélzetre felvitt poggyászért minden esetben fizetni kell, és a jegyet nem lehet visszaváltani.
Az amerikai Delta, a JetBlue és az American Airlines már vagy bevezették, vagy hamarosan be fogják vezetni ezt az árkategóriát. Az utasok ezeken a jegyeken persze jócskán spórolnak, de vállalniuk kell, hogy a gépen ők kapják a legrosszabb helyeket, és össze kell préselődniük a többi „utolsó osztályú" utassal, mivel az üléseket szorosabban fogják elhelyezni - idézi a svéd lap az USA Today információját.
Ez a trend már Európában is kezd elterjedni. A múlt nyár végén a SAS jelentette be, hogy néhány kiválasztott úti célon egy új árkategóriájú osztályt fog bevezetni „SAS Go Light" néven. Ez a jegy olcsóbb lesz a megszokottnál, de a repülőre felvitt kézitáskáért is fizetni kell. A Lufthansa és a Finnair is hasonló jegyeket kezdett el forgalmazni, és valószínűleg idén többen is követik még őket.