Megkezdték a palackos víz osztását a repülőtéri betonon dolgozók számára a Budapest Airport környezet- és munkavédelmi igazgatóságának munkatársai, hogy ezzel is védjék a nagy melegben az előtereken szolgálatot teljesítők egészségét. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a legmelegebb déli órákban törölték a tervezett szabadtéri futópálya karbantartási munkálatokat is, azokat igyekeznek a reggeli órákban elvégezni - olvasható a Budapest Airport közleményében.
40 fok van a betonon
Az árnyékban már bőven harminc fok feletti hőmérsékletet mutat a hőmérő a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, csakhogy a ferihegyi betonon egy csepp árnyék sincs és az előtéri felületek is ontják vissza a meleget. A délelőtti órákban a beton hőmérséklete már meghaladta a 40 fokot, így a repülőgépek kiszolgálásának helyén már 38° C mértek. A repülőtér környezet- és munkavédelmi szolgálata emiatt megkezdte a palackozott víz osztását a repülőgép kiszolgálást végző dolgozók számára, szükség esetén természetesen az utasoknak is. Amennyiben tovább emelkedik a hőség az ügyeletes repülőtér vezető (AODM – Airport Operations Duty Manager) elrendelheti a gyalogos beszállítás felfüggesztését és a buszok beállítását.
UV-szűrős napszemüvegekkel védekeznek
A repülőtér klimatizált termináljai megvédik az utasokat a hőségtől, hiszen a légkondicionálás jelentősen csökkenti a tűző nap hatásait, bár éppen az egészségügyi szempontok miatt nem szabad az épületeteket túlhűteni sem. A repülőgépek kiszolgálását végző dolgozóknál előírták, hogy csak a feltétlenül szükséges ideig tartózkodjanak a napon, a Budapest Airport munkatársai teljes UV-szűrős védő napszemüvegeket kaptak az elmúlt évben és folyamatos a pihenőhelyeken a vízellátottság. Mindez különösen fontos, hiszen egy-egy utasszállító repülőgép, pl. egy Airbus A 320-as típus értéke 25-28 milliárd (!) forint körül mozog, márpedig a technikai kiszolgálás minőségéből és a repülésbiztonság követelményeiből nem szabad engedni - olvasható a közleményben.