Így kerülje el az időeltolódás tüneteit!

    Egy távoli utazásnak a kikapcsolódásról és a szórakozásról kellene szólnia, sokakat mégis annyira meggyötör a hosszú út, hogy az időeltolódás egy életre elveszi a kedvüket a világjárástól. Van, aki pár nap álmatlansággal megússza a jetlaget, vagyis az időzónaváltás-szindrómát, rengetegen szenvednek azonban sokkal kellemetlenebb tünetekkel is, mint a fokozott izzadás és az influenzaszerű panaszok.

    Készítsük fel a szervezetünketFotó: Hernán Piñera / flickr

     

    A DailyMail összegyűjtött néhány egyszerű trükköt, amire ha odafigyelünk, megelőzhetjük a jetlag kialakulását. Az alábbi videóból megtudhatja, hogyan tud hatékonyan felkészülni egy hosszabb útra.

     A kisfilm szerint néhány lépéssel megelőzhető a jetlag kialakulása. Először is fontos, hogy már az indulás előtti napokban elkezdjük felkészíteni a szervezetünket az időeltolódásra. Fokozatosan állítsuk át a biológiai óránkat, kezdjük egy-két órával előbb vagy később napot, attól függően, hogy milyen időzónába repülünk. Ezekben a napokban lehetőleg már kerüljük a nehéz, zsíros és cukros ételeket, helyettük együnk minél több friss zöldséget és gyümölcsöt, ezzel is levéve a terhet a testünkről, hogy az emésztés helyett a pihenésre koncentrálhasson. A gépen pedig semmiképp se fogyasszunk koffeint és alkoholt, mert ezektől csak dehidratáltak leszünk, igyunk inkább sok vizet.

    Amint felszálltunk a gépre, rögtön állítsuk át az óránkat az úti célunknak megfelelő idő szerint, hogy tudatosítsuk magunkban az időeltolódást és viselkedjünk is aszerint. Ha már éjszaka közepe van ott, ahová tartunk, próbáljunk meg mi is mielőbb elaludni. Ahhoz, hogy ez sikerüljön, elengedhetetlen a kényelmes ruházat, hogy ne kelljen folyton igazgatnunk magunkon és ne szorítson sehol. Legalább kétóránként álljunk fel a helyünkről és sétáljunk egyet, ezáltal is serkentve a vérkeringést.

    Éjjeli járaton a legjobb, ha alszunkFotó: BVStarr / flickr

     Amennyiben van lehetőségünk kiválasztani az utazás irányát, inkább nyugat felé repüljünk kelet helyett, mert a szervezetünk könnyebben megbirkózik egy hosszabb nappal, mint azzal, ha hirtelen rövidebb lesz a nap. A napszemüveg egyébként szintén sokat segít az átállásban. Ha éjszakai járattal utazunk, vegyük fel az út utolsó néhány órájára és hagyjuk magunkon még pár órával a leszállás után is, különböző kutatások ugyanis azt mutatják, hogy ez is egy kíméletes módja a biológiai óránk bekapcsolásának. A legfontosabb pedig, hogy próbáljunk ellenállni a leküzdhetetlen vágynak, hogy megérkezés után azonnal lefeküdjünk aludni, ezzel ugyanis lőttek az egész felkészülésnek. Bármilyen nehéz is legyen, várjuk ki az estét, mert csak így tud ritmust váltani a szervezetünk.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Elsőként értesülne legfrissebb híreinkről és induló nyereményjátékainkról? Regisztráljon és iratkozzon fel hírlevelünkre! Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!