Veszélyesek az egyre szűkebb ülőhelyek a repülőkön

Miközben a repülőtársaságok újabb gépeikre egyre több ülést próbálnak felpréselni, és a párnázottság rovására nagyobbítani a lábhelyeket, az utasok tapasztalata inkább csak a növekvő kényelmetlenség – a komforthiány azonban most elért egy szintet, ami az amerikai hatóságoknál is kiveri a biztosítékot.

Egyre több a konfliktus az utasok között Fotó: Timothy Miller / flickrForrás: Travelo

 Mint arról mashable.com beszámolt, kormánytanácsadói testület vizsgálja, hogy a szűk ülőhelyek milyen hatással vannak az utasok testi épségére és biztonságára. Ami biztos, hogy a szűk tér már most kimutathatóan több fedélzeti konfliktushoz, akár tettlegességhez is vezet, amriől azonban nem készülnek hivatalos jelentések.

A helyhiány ezen kívül szükség esetén akadályozza a gép elhagyását, tekintve, hogy a biztonsági előírásokban javasolt 79 cm-es sortáv mára néhány légitársaságnál 71 centiméterre redukálódott.

Abból, ahogyan a légitársaságok illetékesei kommunikálnak az általuk használt új ülésekről, sosem jönnénk rá, hogy valami gond van velük. A Southwest Airlines kereskedelmi igazgatója szerint például a náluk 2016-tól bevezetendő új, csökkentett párnázatú, karcsúbb ülésekkel, „melyek a legszélesebbek a 737-es piacon, az utasok végre megkapják, amit mindig is akartak: a nagyobb személyes teret". A Boeing szóvivője szerint az új székek sokkal nagyobb lábhelyet biztosítanak, mint a repülőülések korábbi generációi. Ugyanakkor érdemes kicsit odafigyelni a United nyilatkozatára, mely szerint a karcsú székek bevezetésével az megmozgatott utaslétszám egyenesen úgy fog alakulni, mintha 14 új repülőt állítanának forgalomba.

A magas embereknek a repülőn sosem volt rózsás a helyzete Fotó: ATIS547 / flickrForrás: Travelo

 Bár az utasok észrevételei nem ezt tükrözik, úgy tűnik, a társaságok kitartanak az új gyakorlat mellett – hacsak a Szövetségi Légiközlekedés Hatóság (FAA) nem szól közbe.

Jelenleg teszteket végeznek, hogy világos legyen, az új ülések használata mellett is teljesíthető-e az evakuálás a meghatározott 90 másodperc alatt a kijáratok felének elzárásával, illetve hogy az utasok fel tudják-e venni időben a mentőmellényeket.

A kormányzati tanácsadótestület mindazonáltal a tesztelés eredményének függvényében is csak javaslatot tehet, a szabályozásba nem szólhat bele.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek