Reklamáljunk, ha átvernek minket a szállodában!

Díjcsökkentést, kártérítést és sérelmi díjat is kérhet a turista az utazásszervezőjétől, ha nem azt kapta a helyszínen amiért fizetett, de a nagy utazási irodák már az üdülés helyszínén készpénzben kifizetik az alacsonyabb színvonalú szolgáltatás miatt visszajáró díjat.

Az utazási iroda prospektusában, illetve az utazási szerződésben szereplő feltételekhez kell mérni a valós szolgáltatást - mondta az MTI-nek Salamon András, utazási jogra szakosodott ügyvéd. Amennyiben mást, kevesebbet kapott az utas, és van a helyszínen az irodának képviselője, tőle kell kérni a reparációt. Ez lehet akár az is, hogy a vendéget egy másik szállodába költöztetik át.

Bátran reklamáljunk, ha ilyet ígértek és helyette egy lepukkant szobát kapunk - IllusztrációFotó: Ken Ishii / Europress / Getty

 A nagyobb irodák képviselői gyakran ilyen esetekben a helyszínen készpénzben kifizetik a különbözetet. Ha nincs képviselő, akkor a szállodától lehet kérni szobacserét, vagy a szerződésben szereplő ellátást.

Ha elmarad a díjcsökkentés, és nem jutott hozzá az utas a befizetett szolgáltatáshoz, itthon kérhet kártérítést. Leggyakoribb eset az, amikor teljes panzió helyett félpanziót kap, vagy a diabetikus étrendet nem biztosítja a szálloda, és saját költségére étkezik a nyaralás alatt - mondta az ügyvéd.

A perlés előtt célszerű igénybe venni a kereskedelmi és iparkamarák mellett működő fogyasztóvédelmi békéltető testületeket. Ezek ingyen és viszonylag gyorsan dolgoznak, és Salamon András tapasztalata szerint az utazási irodák a jogos igényeket elismerik a békéltető testületek előtt.

Amennyiben a helyszínen kompenzálta az utast az iroda, még mindig fennmarad a lehetőség arra, hogy hazatérve sérelmi díjat kérjen. Ez az új Polgári törvénykönyv kategóriája, és hasonló a régi nem vagyoni kárhoz. Például az elszenvedett bizonytalanságért, lelki tehertételért jár akkor, ha jogsértés érte az utast.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek