A profi utazó csak húsz percet alszik

    Elege van abból, hogy tengerentúli nyaralásán az első pár napot alvajáróként tölti, az időeltolódástól szenvedve? Ráadásul mire végre megszokja az új hely ritmusát, már indulhat is haza, ahol megismétlődik ugyanez visszafelé? Van rá megoldás, bár elég drasztikus: többfázisú alvás a neve.

    A többfázisú alvás lényege, hogy az ember hozzászoktatja a szervezetét, hogy ne csak naponta egyszer aludjon, hanem többször is, Legextrémebb fajtája az Überman ritmus, melyben négyóránként kell aludni húsz percet, akár éjjel van, akár nappal. Így nem számít, milyen időzónában vagyunk, és a hat-nyolc órás alvás felszámolásával rengeteg szabadidőre teszünk szert, már ha képesek vagyunk ebben a rendszerben létezni.

    Egy átvirrasztott éjszaka nagyon kimeríti az embertBsip / Europress / Getty

    A dolog hátránya, hogy mintegy két hétig tart a szervezetünknek, hogy felvegye ezt az új szokást: ez azt jelenti, hogy két héten át hullafáradtak és valószínűleg ingerlékenyek is leszünk. Húsz perc ráadásul nem elég a testünknek ahhoz, hogy az alvás minden fázisán végigjusson, így hiába alszunk összesen nyolc órát, mégis fáradtak leszünk.

    A többfázisú alvás szelídebb változatait máshonnét is ismerhetjük, az egyiket például a mediterrán országok lakói is szívesen gyakorolják. Az 5-6 óra alvás plusz 1-2 óra szieszta mindenki számára ismerős, aki járt Spanyolországban vagy éppen Mexikóban.

    Amennyiben nem akarunk áttérni a többfázisú alvásra, néhány egyszerű fogással csökkenthetjük az időeltolódás okozta gondjainkat. Térjünk át minél előbb az új időzónára: már a repülőn álljunk át fejben. Ha keletre utazunk, feküdjünk le időben az új idő szerint, még akkor is, ha nem vagyunk álmosak. Az új ébredési időpont előtt 10-12 órával már ne együnk semmit, a szervezetünk ezt úgy értékeli, hogy alszunk. Ha nyugatra utazunk, próbáljunk legalább este 10-11-ig ébren maradni az új idő szerint. Ha esetleg éjszaka felébrednénk, próbáljunk visszaaludni, és semmiképpen ne kezdjünk el az éjszaka közepén falatozni.

    A testedzés is segít felvenni az új ritmust: ha nem akarunk túl korán elaludni, induljunk kiadós sétára, ha pedig energizálva kezdenénk a napot, menjünk reggel futni.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Elsőként értesülne legfrissebb híreinkről és induló nyereményjátékainkról? Regisztráljon és iratkozzon fel hírlevelünkre! Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!