Így kezdjünk bele egy testi, lelki és szellemi frissességet nyújtó sportba

    A nordic walking fordítása szó szerint északi gyaloglást jelent, hiszen az északi sísportok elnevezéséből ered, amelyeket az észak-európai kultúráktól vettünk át. Első látásra megmosolyogtató a sífutásból átvett botok használata, de a nordic walking, mint új sport, meglepően sok pozitívummal lepi meg a kétkedőket. Bozsik Anna nordic walking oktatót Szlovéniában, éppen egy sporttáboroztatás közben sikerült egy miniinterjú erejéig elérnünk, hogy megtudjuk a legfontosabb információkat a nordic walking elkezdésével kacérkodók kedvéért.

    Ha elsajátítják a technikáját, könnyebben és hosszabban tudnak majd gyalogolni - illusztrációForrás: 5598375/Pixabay

    Hogyan kezdjünk neki ennek a sportágnak?

    "Azért jó ez a sport, mert nem kell semmilyen előképzettség, csak elhatározás, rendszeresség, mint minden sporthoz. Tehát bárki, bármikor bátran elkezdheti. Mindenki megtanult ugyanis járni, csak aztán elfelejtette használni a lábait és a kezeit, ez utóbbit pedig még csak nem is lengeti maga mellett, ami nem jó." 

    Egyénileg is belevághatunk vagy érdemes oktatáson részt venni?

    "Mindenképpen oktatóval kezdjük el. Ha magunktól megyünk, abból inkább bot-sétáltatás, nem pedig a bot aktív használata lesz."

    Hogyan válasszuk ki a megfelelő botokat, mire kell figyelni?

    "Megállapították, hogy a tökéletes bot hosszúsága a testünk 68 százaléka, így a testmagasságot szorozzuk meg 0,68-cal."

    Mit tanácsol, merre induljunk el az országon belül? 

    Bárhol elindulhatnak Magyarországon, még az Alföldön is vannak nordikos csapatok. A hegyekben mindig nehezebb a terep, de ott is lehet könnyebb utakat választani. A Mátrában Galyatető és környéke szép és könnyebb terep, míg a Kékes nehezebb. A Budai hegyekbek szintén könnyebben, míg a Pilisben nehezebben járható utak vannak, szóval bármerre indulhatunk" – fejtette ki Bozsik Anna. 

    A Nordic walking egyesíti a gyaloglás vagy futás és a sífutás előnyeit. A botok használata dinamikát, ritmust ad a gyaloglásnak. Az edzések az intenzitásuk szerint lehetnek lassabb tempójú zsírégető vagy gyorsabb intenzitású kondinövelő edzések, így aki fogyni szeretne vagy az alakját formálná, illetve az erőnlétét növelné, annak ezt a természetben élvezhető, feltöltődést is adó új mozgásformát ajánljuk. További információkat ide kattintva olvashanak.

     

     

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Elsőként értesülne legfrissebb híreinkről és induló nyereményjátékainkról? Regisztráljon és iratkozzon fel hírlevelünkre! Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

    Utazzon!
    Ezek is érdekelhetnek