Furcsa lényekre bukkantak egy romániai barlangban

A megszokottól elütő ökoszisztéma már párszor felülmúlta a képzeletünket, ez történt a Movile-barlang-ban is. Egy kutatócsoport tagjai bevállalták, hogy alaposan átvizsgálja az ott fellelhető élőlényeket, de a végeredmény még őket is meglepte. Tartsatok velünk Románia rejtett barlangjába, ami telis-tele van hátborzongató meglepetésekkel!

Hol található?

A Movile-barlang Romániában található, Konstanca megyében, a Fekete-tenger partján. A barlang pontosan Mangalia város közelében, a Dobrogea-fennsíkon helyezkedik el. Ez a terület különleges földrajzi és geológiai jellemzőkkel rendelkezik, a barlang is az itt található karsztos képződmények része. Felfedezése 1986-ban jelentős mérföldkő volt a tudományban, és azóta is vonzza a kutatókat és érdeklődőket világszerte.

Mitől különleges a Movile-barlang?

Movile-barlang, RomániaForrás:Profimedia

A barlang rendkívül érdekes, mivel szigorúan zárt ökoszisztémát rejt. Hosszú időn keresztül elszigetelt volt a külvilágtól, így élőlényeinek alkalmazkodniuk kellett a felszín alatti, izolált körülményekhez az életben maradáshoz. A barlangban található ökológiai rendszer a felszíni környezettől jelentősen eltér, olyan körülmények vannak lent, ahol a fotoszintézis lehetetlen.

A Movilét elsősorban a mikroorganizmusok és az azokkal táplálkozó élőlények lakják, amelyek oxigén nélküli környezetben is életben maradnak, és a sajátos kémiai összetételű forrásokból származó energiát használják fel.

A tudósok felfedezték, hogy a sziklaüregben 51 különböző állatfaj él, és ezek közül 34 a világon csak itt fordul elő. Az élőlények között találhatók baktériumok, gombák, ízeltlábúak és még más mikroszkopikus szervezetek. A Movile-barlang ökológiai rendszere nagy jelentőséggel bír a tudomány számára, mivel segíthet megérteni, hogyan alakulhat ki és maradhat fent élet olyan extrém körülmények között, mint amilyenek ott találhatók.

Hogyan lehet látogatni a barlangot?

Azoknak, akik érdeklődnek a barlang iránt, lehetőségük van kapcsolatba lépni a romániai környezetvédelmi hatóságokkal vagy kutatóintézetekkel, amelyek részt vesznek a helyi feltárásban. A látogatásra vonatkozó szabályokról és engedélyezési folyamatról részletes információkat nyújthatnak az érdeklődőknek.

Forrás: Movile Cave/Facebook/Valentin Kiss

A barlangrendszert csak regisztrált, hivatalosan képzett túravezetőkkel lehet látogatni. A túrák során a látogatók megcsodálhatják a különböző függőleges és vízi üregeket, a cseppkőképződményeket és az eddig felfedezett barlangi növényvilág különböző megjelenési formáit - tudtuk meg a Promotions cikkéből.

A következő videóban betekintést nyújtunk azok számára, akik nem tudnak eljutni a helyszínre.

Forrás: Promotions.hu