Ilyet sem pipáltunk még: Tetováló stúdió nyílik egy híres múzeumban

Az egyhetes tetováló-projekt júniusban indul, és az a célja, hogy a koronavírus-világjárvány után fiatalítson a múzeumlátogató közönségen. A vállalkozó kedvű Rembrandt-rajongókra a Schiffmacher és a Veldhoen stúdió híres tetoválóművészei varrnak fel a 17. századi holland mester metszetei, önarcképei és aláírása által inspirált tetoválásokat 100 és 250 euró (37 ezer - 92 ezer forint) közötti áron - olvasható a The Guardian című brit napilap online kiadásában.

A projekt neve: A szegény ember RembrandtjaForrás: @Rembrandthuis / Twitter

Érdekesség, hogy nem a Rembrandt-ház kereste meg a tetoválóművészt a közös munka öteltével, hanem pont fordítva, Henk Schiffmacher állt elő a projekt lehetőségével és lelkes fogadtatásban részesült a múzeumban. A projekt nevét - "A szegény ember Rembrandtja" - egy idős angol tetoválóművésztől kölcsönözték - magyarázta Schiffmacher.

"Olyan embereket ajándékozol meg egy kis művészettel, akik egyébként egyáltalán nem gyűjtenének műalkotásokat. A Rembrandt-technika során karctűvel rajzolnak a rézre, nálunk pedig az emberek bőre helyettesíti a metszőlemezt" - tette hozzá.

Milou Halbesma, a Rembrandt-ház múzeumigazgatója szerint a tetoválási projekt illeszkedik a modern művészek felkarolását célzó törekvéseik sorába. Egyébként sem áll tőlük távol a hansonló közös munka, mindig olyan projekteket keresnek, amelyek Amszterdamhoz, de a kézművességhez is kapcsolódnak, és úgy tekintenek magukra, mint a művészek házára - mesélte az igazgató.

"Rembrandt nemcsak itt élt és dolgozott, hanem itt oktatta tanítványait is" - hangsúlyozta Halbesma. "Az új műtermeinkben holland művészekkel szeretnénk együtt dolgozni, hogy kapcsolatot teremtsünk a közönséggel - és Schiffmachert, valamint Veldhoent művészeknek tartjuk" - szögezte le. 

A június 19. és 25. között futó projektre gyorsan fogynak az időpontok, és a kezdeményezés már most nagy siker.

Hollandiában több múzeum kísérletezik különféle együttműködésekkel, hogy a koronavírus-járvány után visszacsábítsa a látogatókat. A Van Gogh Múzeum 2020-ban például a The Daily Paper nevű divatos, utcai ruhákat gyártó céggel kezdett közös projektbe, míg múlt hónapban a Rijksmuseum Vermeer-tematikájú ruhakollekciót és szörfdeszkákat dobott piacra a New Amsterdam Surf Associationnel közösen.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek