Szemtelen, szókimondó és önironikus kampányfilmmel jelentkezett ez az osztrák város

Bár a kampányfilm úgy kezdődik, mint minden korábbi imázsfilm, egy tág, szép, nyári és fényes drón felvétellel a város felett, egyáltalán nem a megszokott módon folytatódik. A kicsit több mint három perces videó pár pillanat alatt 100 km/h-ra kapcsol, égy úgy mutatja be a várost, "ahogy korábban még nem láttuk" - üzeni a narrátor is. 

Forrás: Linz Tourismus / Press / Screenshot

A Linz Tourismus-nak nem ez az első vakmerő akciója, de egyelőre ez kavarta a legnagyobb hullámokat az osztrák és német médiában. A „Linz ist Linz/Linz az Linz" cím alatt bemutatott kisfilm pár nap leforgása alatt tornázta fel magát a vezető hírek közé, és még ma is sokan keresik rá a választ, hogy mennyire megosztó az akció, illetve miként generálhatott ekkora figyelmet egy, a közösségi hálókon keresztül terjedő turisztikai reklámakció?

Kovács Balázs, a Linz Tourismus magyar piacért is felelős régiós megbízottja szerint a megoldás abban rejlik, hogy a linzi turisztikai egyesület szakított minden bevett szokással és gyakorlattal, amelyek a varázslatos és idilli képeket mutató imázs filmekre jellemzőek. A „Linz az Linz" promóciós film őszinte, reális és autentikus képet ad a városról, ahogy azt némi önironiával a helyiek maguk is látják - vallották a készítők.

„Egy város nem csak a házakból és látványosságból, hanem legfőképpen az emberekből áll" - olvasható a koncepció leírásában. Az emberek meg sokfélék, sokszínűek, akik a saját városukat is sokszor eltérően látják. Valaki unalmasnak, valaki a falu és város sajátos keverékének, valaki meg „kicsit rasszistának" tartja Linzet – ahogy ezt a mini interjúkból is kihallani, melyekkel a film indít - olvasható a sajtóközleményben.

"Besucht Linz, meine Lieben! / Drágáim, látogassátok meg Linzet!"Forrás: Linz Tourismus / Press / Screenshot

A szatirikus humorral megkomponált alkotás újszerű látószögből mutatja be a város egyes szimbolikus helyszíneit, amikhez a film szereplői adnak tartalmi többletet. Az üzenet pedig az, hogy a város messze nem tökéletes, de az itt élők tárt karokkal fogadják a látogatókat, legyen szó egy szuvenír boltról, kávézóról, vagy fine dining étteremről. Azt viszont tudni kell, hogy Linz nem Bécs, nem Salzburg és nem is Kitzbühel, hanem egy másik, „nem konvencionális Ausztria" arca. 

Az önirónia keltette feszültséget a film utolsó képkockái oldják fel. A turisztikai sugallatát pedig a film egyik szereplője, a láthatóan és hallhatóan is migrációs háttérrel rendelkező linzi virágárus mondja ki kedvesen: „Drágáim, látogassátok meg Linzet!"

Önök látnának egy hasonló stílusú kampányfilmet Budapestről? Véleményüket várjuk a cikk Facebook-posztja alatt kommentben.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek