Visszatér a legendás vonat, amely átszelte a vasfüggönyt

    A Vindobona expressz hajdan azon kevés járművek egyike volt, amelyek átszelték a vasfüggönyt. A járat Bécset és Berlint kötötte össze Prágán és Drezdán keresztül, és két órával gyorsabb volt, mint bármely más szárazföldi jármű a két város között.

    A vonat 2001-ben, a csehországi Decin állomásonForrás: Rainerhaufe/commons.wikimedia.org

    2023-ban, 20 éves leállás után a történelmi jármű ismét pályára állhat az SVT Görlitz nonprofit egyesületnek köszönhetően, amely évek óta szívén viseli a VT 18.16-os vonatok sorsát, amelyeket a drezdai állomás hangárjában állít helyre, 4,5 millió eurós állami segítség, és nyolcvan cseh, dán és német önkéntes segítségével - derül ki a repubblica.it cikkéből.

    A VT 18.16-osokat 1963-ban Görlitzben fejlesztették ki, és még abban az évben be is mutatták a lipcsei tavaszi vásáron. Az első Vindobona három évvel később állt szolgálatba, utolsó útját pedig 2003-ban tette meg.

    A Kelet-Berlin-Bécs-Prága útvonalat 1957-ben nyitották meg, a VT 18.16-os, dízelmotoros mozdonyt 1979-ben villanymozdony váltotta fel. Nem sokkal a fal leomlása után, 1992-ben indult el az első Eurocity, mely érintette az útvonalat, a Hamburg és Prága között közlekedő. 2014-től Hamburgtól Bécsig a Hamburg-Budapest Eurocity, a Porta Bohemica közlekedett. Később a Berlin-Bécs járat az Erfurt-Nürnberg-Linz útvonalon haladt át. A Vindobona névhez időközben egy Bécs-Prága járatot rendeltek, amelyet az Obb osztrák vasúttársaság üzemeltet. Fotók a felújításról a repubblica.it oldalán láthatók.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Elsőként értesülne legfrissebb híreinkről és induló nyereményjátékainkról? Regisztráljon és iratkozzon fel hírlevelünkre! Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!