Így teszi egyszerre fitté és kipihentté egy wellnesshotel

    Egy wellness hétvége nem kell, hogy csak a fekvésről és svédasztalról szóljon. Nézzenek be virtuális edzőtermünkbe, ahol szakértők segítségével adunk fitt tippeket a hotelben pihenőknek.

    Az őszi hónapokban egyre többen választják a hoteleket, termálfürdőket feltöltődés gyanánt. A pihenéssel töltött napok során lehetőségünk nyílik kicsit jobban figyelni magunkra, a testünkre, így górcső alá vehetjük fittségünket is. Szakértők bevonásával mutatjuk meg, hogyan tehetnek egy kicsit önmagukért, miközben a hazai hotelek valamelyikében lazítanak. Tanácsainkkal dolgos anyukáknak, családoknak, irodai munkát végzőknek és aktív sportolóknak is igyekszünk segíteni.

    Apró lépések mozgásszegény életmódúaknak

    Az ülőmunkát végző emberek közt sokan vannak olyanok, akiknek nincs elég idejük sportolni, így akkor jut idejük rendesen önmagukra, amikor elszabadulnak valahova egy hosszú hétvégére. Asiama Evelyn, dietetikus és személyi edző úgy véli, hogy ilyenkor érdemes egy csoportos mozgásformához – legyen az jóga, erősítés, gerinctorna vagy nyújtás – csatlakozni, amelyet a hotel személyi edzői vagy animátorai tartanak. A vízitorna is jó választás lehet, mivel a vízben mérsékelt megerőltetés éri az ízületeket.

    Ha nincs hozzászokva testük a sok mozgáshoz, jobb egy enyhébb, kellemesen átmozgató edzést választani. A Danubius Hotels cégcsoport fitnesz asszisztense, Fenes Éva, megkeresésünkre elmondta, hogy náluk a vendégek több ilyen edzéstípus közül is válogathatnak: van náluk pilates és gerinctorna, hévízi szállodájuk környékén pedig szép időben nordic walkinggal ébreszthetik fel elült izmaikat.

    Ha összetett, az egész testet átmozgató mozgásformára vágynak, próbálják ki a jógát vagy a pilatest
    Galéria: Fitten és kipihenten a hotelekben
    (Fotó: Eyeswideopen / Getty Images Hungary)

    Tóth Péter, az alsópáhoki Kolping Hotel marketing vezetőhelyettese egy frissítő úszást, és egy kellemes sétát ajánl az ülőmunkát végzőknek. Rossz időben pedig a családbarát szálloda fitnesz-részlegén tölthetjük az időt: a jóga és a gerinctorna például nagyon jót tesz a hátnak.

    Családosoknak: bevonhatják a gyerekeket is

    Ha családostul veszik be magukat egy hotel falai közé, jó buli lehet, ha bevonják a gyerekeket a testedzésbe, mert így a sportból is családi program kerekedik. Az előző részben említett edzések bármelyikébe bevonhatják a gyerekeket, de talán a vízi és a szabadtéri programok mozgatják meg őket leginkább – mondja Asiama Evelyn.

    A gyerekek bevonásával megfűszerezhetik az edzést
    Galéria: Fitten és kipihenten a hotelekben
    (Fotó: Fortitude Press / BarcroftImages / Northfoto)

    A Kolping hotel családbarát szálloda lévén külön hangsúlyt fektet a gyerekbarát programokra. Tóth Pétertől megtudtuk, hogy sokféle foglalkozás elérhető náluk. Vannak külön foglalkozások, de a család együtt is kikapcsolódhat a családi élményfürdőben, ráadásul van családi szauna, és a gyerekek akár a jógába is becsatlakozhatnak. A szaunában meseolvasással, és mézes maci felöntéssel teszik gyerekbaráttá az élményt.

    Apropó szauna: a felnőttek is próbáljanak ki feltétlen egy szaunaszeánszot vagy felöntést, amelyeket szaunamesterek vezetnek. Egy kókuszos-mézes felöntés például csodákat tesz, mintha újjászületne az ember tőle.

    Dolgos anyukáknak: frissítő mozgás

    Sok anyának alig van ideje önmagára. Ha azonban elszakadnak egy kicsit – mondjuk egy hosszú hétvége erejéig –, nekik is van tippünk arra, hogyan töltődhetnek fel szellemileg és testileg is. Asiama Evelyn szerint a korábban említett edzésmódok mellett a Body and Mind – test és szellem – jellegű mozgásformák, mint például a pilates és a jóga – kellemes feltöltődést hozhatnak az anyukák számára.

    A szauna kedvező hatásait naphosszat sorolhatnánk, de ha például a gőzfürdőt jobban bírják, annak is jótékony hatása van
    Galéria: Fitten és kipihenten a hotelekben
    (Fotó: Cyrus McCrimmon / Getty Images Hungary)

    Mindezt kiegészíthetik például egy arckezeléssel vagy szaunázással, hogy teljes legyen a wellnessélmény.

    A Kolping hotelben, mint kiderült, nagyon népszerű az intim torna foglalkozás, aminek egyébként férfiaknak szóló változata is van. A hotel még a súlyfürdőt is ajánlja, amely csökkenti a gerincet ért terhelést.

    Aktív sportolóknak lazítás?

    Felmerül a kérdés, hogy egy aktívan sportoló ember mit csináljon egy hotelben. Lógassa a lábát? Eddzen tovább rendületlenül? Egy biztos: számukra is fontos a pihenés, a regenerálódás, viszont az aktív pihenés sem megvetendő, csak ne legyen megterhelő. Asiama Evelyn meleg spa kezeléseket – például iszappakolást, termálfürdőzést, szaunázást – és masszázsterápiát ajánl.

    A pórusok kitágítása után befeküdhetnek egy sószobába pihenni
    Galéria: Fitten és kipihenten a hotelekben
    (Fotó: Csaba Jobbagy / Kolping Hotel Spa & Family Resort)

    Szaunázás után persze ajánlott a hideg vizes merülés vagy a jégfürdő. Ha valahol van dézsa, feltétlenül rántsák meg a zsinórját!

    A wellness kezelések pozitív regeneráló hatását a Danubius Hotels és a Kolping Hotel szakembere is megerősíti: egy masszázs, a termálvíz és a szauna egyaránt kellemesen ellazíthatja az izmokat. Ha további edzésre vágynak, ajánljuk a TRX-et, egy kerékpártúrát, vagy a konditermet.

    Masszás mindenkinek

    A masszázsokban az a legjobb, hogy kortól és aktivitástól függetlenül mindenkire kedvező hatással vannak, legyen szó egy lágyabb nyomogatásról, vagy egy kíméletlenebb thai masszázsról. Az általunk megkérdezett szakértők egyetértettek abban, hogy mindenki kedvére válogathat a masszázsok közül: bár a sportolók többsége az erősebb masszázsokat kedveli, éppoly jótékony hatása lehet egy illóolajos vagy csokoládés masszázsnak is.

    Tipp: Ha a párjukkal együtt lazítanának, a Kolping hotelben páros masszázzsal is kényeztethetik magukat.

    Habzsi-dőzsi vagy diéta?

    Legyen szó bármilyen kiruccanásról, az étel mindig központi kérdés. Ha egy hotelben töltjük a hétvégét, gyakran találkozhatunk svédasztalos étkeztetéssel, ami a nagy választék miatt üdítő, viszont az ember hajlamos arra, hogy elengedje magát és elkezdjen habzsolni. Jó ez így?

    Asiama Evelyn szavaival élve „nagyon fontos, hogy a pihenés az emésztőrendszerünk számára is legyen pihentető". A dietetikus azt tanácsolja, hogy élvezzék ki a svédasztal változatos kínálatát, viszont egyenek sok zöldséget és gyümölcsöt. Igyekezzenek az édes falatokat, és a zsíros fogásokat visszafogni, de természetesen ritkán fogyaszthatnak belőlük.

    A szálloda étkezésnél tartsák kordában kezüket: merjenek kóstolgatni, de legyen inkább a gyomruk számára is pihentető élmény a pár napos kikapcsolódás
    Galéria: Fitten és kipihenten a hotelekben
    (Fotó: Danubius Hotel Regents Park)

    Fenes Évától megtudtuk, hogy a Danubius szállodákban „Healthy Choice" – magyarul egészséges választék – felirattal látták el a vitaminokban, rostokban és tápanyagokban gazdag fogásokat, amivel megkönnyítik a bizonytalan szállóvendég választását. A Kolping Hotel képviselője dietetikus szakértőnkkel karöltve kiemelte még a folyadékpótlás fontosságát. A nagy pihenés közepette ne felejtsenek el inni, különösen akkor, ha szaunáznak is. 

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!