Világhírű az ismeretlen magyar luxusmárka

Ön hallott már az Omorovicza kozmetikumokról? Ha nem, akkor nincs ezzel egyedül: itthon kevesen ismerik ezt a luxusmárkát, mely külföldön már évek óta népszerű. Kipróbáltuk, milyen egy luxus arckezelés az Andrássy úton.

Amikor először hallottam tavaly az Omorovicza nevet, tudatlanul néztem magam elé és azon töprengtem, vajon hogy lehet az, hogy én még nem hallottam erről a magyar luxuskozmetikai márkáról, amelynek ráadásul már nyolc éve van szalonja az Andrássy úton! A „szeretem magam jól informáltnak gondolni" teóriám ismét megdőlt.

Az Arany termékcsalád Galéria: OmoroviczaFotó: Travelo

A meseszerű sztori szerint az amerikai Margaret diplomataként került Budapestre – Nancy Brinker amerikai nagykövet mellett dolgozott – és Habsburg György mutatta be őt annak a félig magyar Stephen de Heinrich de Omoroviczának, akinek a családja az 1800-as években a Rácz-fürdőt birtokolta. Szerelem, házasság, majd 2006-ban elindítják az Omorovicza szépségápolási márkát, melynek alapja a gyógyító és bőrfiatalító magyar gyógyvíz és a hévízi iszap. Margarettel volt szerencsém tavaly találkozni Londonban, tüneményes nő. Járja a világot fáradhatatlanul, mint Omorovicza nagykövet, és nem mellesleg három gyermeket nevelnek férjével.

A speciális eljárást - ez a Hydro Mineral Transference -, melynek segítségével a hatóanyagok a bőr mélyebb rétegeibe is eljutnak, abban a szegedi kutatólaborban fejlesztettek ki, ahol annak idején Szentgyörgyi Albert is sikeresen izolálta először a C-vitamint.

A termékek Magyarországon készülnek és minden egyes darabra rá van írva, hogy Budapest, szép nagy betűkkel. Kell ennél jobb országimázs? Az itthon kevésbé ismert termékeket a legnevesebb külföldi magazinok istenítik,és olyan presztízshelyeken kaphatók a pultból, mint például a londoni Harrods luxusáruház, vagy a New York-i Bergdorf Goodman. Emellett olyan luxusszállodákban használják kezelésekre, mint a Four Seasons, a St Regis vagy az Oberoi.

A márka egyetlen saját tulajdonú üzlete — az Omorovicza flagship store — az Andrássy úton található, ahol a termékeket meg lehet vásárolni és kezelésre is lehet jönni. Az üzlet visszafogottan elegáns, sok tükör, hatalmas liliomcsokor fogad, és persze minden terméket ki lehet próbálni.

Amikor érkezem, Szabó Helga, az Omorovicza magyarországi márkamenedzsere fogad, és lelkesen mesél a márkáról és a termékekről. Megtudom azt is, hogy az üzlet legnagyobb forgalmát a külföldi vásárlók jelentik, és hogy a magyarok többsége még mindig megretten attól, hogy csengetni kell a bejáratnál, pedig örömmel látják azokat is, akik csak nézelődni tévednek be.

Nyüzsgés a boltban, kivételesen mindenki magyar Galéria: OmoroviczaFotó: Travelo

Azt is megtudom, hogy termékeik számos díjat nyertek, például tavaly a Harper's Bazaar magazin az Omorovicza Feszesítő Test Olajat díjazta egy első hellyel, de a celebrity stylist, Rachel Zoe is előszeretettel ajánlja a termékeiket hírlevelében.

A szalonban egy kezelőhelység van, így soha nem kell várakozni, mert mindenki időre jön. Ha mégis, akkor pedig legalább tíz külföldi újságból válogathatunk. Én véletlenszerűen a Porter újságba (a Net-a-Porter online luxusbolt papírmagazinja) lapozok bele, ahol rögtön egy Omorovicza hirdetésbe botlom.

A terapeutám – így hívják az Omorovicza kozmetikusokat — , Szilvi bevezet a kezelőhelységbe, ahol kellemes félhomályban bugyira vetkőzöm, ahogy instruáltak és felfekszem az előmelegített ágyra,. Ettől teljesen felvillanyozódom, mert ilyet még nem próbáltam. Apró örömök, ugye.

A kezelés első lépése a bőrtípusom és bőrállapotom megállapítása, hiszen ennek megfelelően kapom a személyre szabott arckezelést. Szilvi szakszerűen megtapogatja az arcomat, megvizsgálja nagyítóval is, és nagyon megdicséri a bőrömet, én azért magamban hozzáteszem, hogy „koromhoz képest", de persze jól esik. A következő lépés, hogy volt-e valamilyen "nem természetes arcbeavatkozásom", mint például a botox, de szerencsére még itt nem tartok, így nemleges a válaszom. Az Omorovicza termékek teljesen natúrak, nincs bennük sem színezék, sem szintetikus illatanyag vagy parabén. Stephen, a férj, aki korábban ügyvéd volt, felel a termékfejlesztésért, és ő az, aki félévente a parfümjeiről híres franciaországi Grasse-ba is elutazik, hogy kifejlesszék a megfelelő természetes illatot a termékekhez. A Chanel és a Hermès is Grasse-ba jár ebből a célból.

Az előmelegített ágy a kezelőben Galéria: OmoroviczaFotó: Travelo

A kezelés elején Szilvi bespricceli „Magyar Királynő Permet"-tel az arcomat. Mint megtudom, ezt a világ egyik legrégebbi parfümje ihlette, ami természetesen magyar volt, ezt vette alapul az Omorovicza. Az anekdota szerint Erzsébet királyné, Nagy Lajos király felesége készíttette ezt az alkohol alapú parfümöt egy alkimistával, amely a "magyar királyné vize" azaz "Eau de La Reine de Hongrie" nevet kapta, és csodálatos fiatalító hatással bírt. Sajnos, a sztorit illatszertörténeti források nem erősítik meg, mindenesetre van annyira romantikus, hogy még Versailles-ban is van belőle.

A permetezés után jön az arctisztítás a Glamour-díjas Termál Tisztító Balzsammal, majd a Tisztító Iszap Maszk, amely hévízi iszapot tartalmaz és vadítóan fekete színű. Gazdag kalciumban és magnéziumban, ez pedig segít a pórusokat összezárni.

A kezelés alatt általában relaxál a vendég, nincs beszélgetés, de én inkább a beszélgetős verziót választom, hogy minél több információt megtudjak.

A nyárra való tekintettel arannyal megbolondított krémeket tesz Szilvi az arcomra, így Arany Feszesítő Szérumot kapok, ami öregedésgátló hatással is bír, és ugyenebből a családból Arany Szem Körüli feszesítőt is kapok. Bár a dekoltázsom a terapeutám szerint tökéletes (már emiatt érdemes volt eljönni), azért kapok egy masszázst az Arany Csillám Olajjal. Ez szuperül mutatna rajtam, ha napbarnított lennék, olvasom később a honlapon.

Meglepődve tapasztalom, hogy a kezelőhelységben nincsen tükör, így nem tudom egyből megnézni, hogy sikerült, de a tapintásból már érzem, hogy teljesen más lett a bőröm textúrája. Mikor végre belenézek egy tükörbe, kicsit meg is ijedek, mert bár a karikákat csoda lett volna eltüntetni, konstatálom, hogy határozottan jobban nézek ki. Szilvi szerint mínusz 10 év.

Az Andrássy úti szalonban négy különböző arckezelés közül választhatunk – mélytisztító, regeneráló, felüdítő, arany – és van kifejezetten férfiak számára is ajánlat, ezen kívül négy testkezelés is van a kínálatban. Az árakat tekintve, az Omorovicza nem olcsó, 20-28 ezer forint között vannak a kezelések. Amennyiben kiköltekezzük magunkat, 50 ezer forint feletti termék vásárlása esetén ajándékba kapunk egy 90 perces arckezelést.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek