Magyarország elsőként építette ki a közép-európai közúti folyosó rá eső részét

Mint Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára Facebook-oldalán bejelentette, Magyarország az M30 Miskolcról északra tartó szakaszának átadásával elsőként építette ki a Via Carpatia közép-európai közúti folyosó összes rá eső elemét. A nyugati határszélen Sopron és Körmend után is magas minőségű út tart az osztrák határ felé, és három megyén át autózhatunk a Békéscsaba bekötésére szolgáló M44-en.

A Tisza-híd az M44-es gyorsforgalmi útonForrás: nif.hu

Mint a posztban írja, az elmúlt tizenegy évben átadott beruházásoknak köszönhetően már négysávos úton juthatunk el Egerbe, Salgótarjánba, Sopronba, Szolnokra, Szombathelyre és Veszprémbe is. Teljes értékűvé vált az autópálya-kapcsolat a magyar főváros és Pozsony között, Erdély felé pedig már a harmadik előkészítése zajlik. 

Via Carpatia közlekedési folyosó
A Via Carpatia közlekedési folyosó Európa északi és déli határát összekötő legrövidebb útvonal, mely a Balti-tengertől az Égei-tengerig húzódik.


A Via Carpatia elnevezést viselő útvonal a litván kikötővárosból, Klaipedából indul Kaunas érintésével, majd Bialystok, Lublin és Rzeszów városánál áthalad Lengyelországon. Érinti Kassát, majd Miskolcon és Debrecenen keresztül áthalad Magyarországon. Az útvonal Romániában Nagyváradot, Lugojt, Konstancát és Calafatot érinti, majd Bulgáriába érve áthalad Szófián, Svilengradon, végül pedig a görögországi Szolunban ér véget - olvasható az útvonalról szóló weboldalon.

Ezzel párhuzamosan érkezett a hír, hogy a lengyel autópálya- és gyorsforgalmi úthálóhálózat is bővült az idén (268 kilométerrel). A Via Carpatia részeként épülő A19-en például szintén több szakasz készült el Rzeszów és Lublin környékén.

Rzeszów így szorosabban kapcsolódhat a világturizmus vérkeringéséhez, annál is inkább, mert a légitársaságok is egyre inkább számolnak Délkelet-Lengyelország legnagyobb városával, a LOT például 2022 közepétől az amerikai Newarkba is indít innen járatokat. Rzeszów és Lublin Budapesthez is közelebb került a Kassáig kiépült autópályával, ám a magyar és lengyel gyorsforgalmi úthálózat szlovákiai összeköttetése még késik.

Az egyéb új, lengyek pályaszakaszokon viszont gyorsabban haladhatunk Varsó felé: az A1-esen négy új részlet készült el hatvan kilométer hosszan. Könnyebb lett a közlekedés az S7-esen Krakkótól északra és Varsó előtt, a déli körgyűrűn. Varsóból északra is könnyebb lett a kijutás a mazóviai vidék felé. Értékes új pályákat adtak át Bielsko-Białatól Ktowice irányába, és magán a katowicei körgyűrűn - derül ki a serwisy.gazetaprawna.pl, a nowiny24.pl és a motoryzacja.interia.pl cikkéből.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek