Hová utazunk legszívesebben? Kiderül a közösségi oldalakról

A Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából a Lounge Group a Századvég Alapítvány és a Neticle együttműködésével végzett felmérést többek között a közösségi oldalakon arról, hogy hová és mennyit utaznak a magyarok idén nyáron. Az eredményeket a szervezet sajtóközleménye ismerteti.

ErdélyForrás: Lajos Móricz/pixabay.com

Június 5-től korlátozásmentesen lehet utazni Ausztria, Csehország és Szlovákia területére, ez pedig az utazási kedvre is jó hatással volt az elmúlt hetekben. A szállásfoglalással kapcsolatos említésszámok 66%-kal magasabbak voltak, mint a feloldó rendelet előtt. Habár a magyarok 40%-a szerint nincs ok a félelemre az utazásokkal kapcsolatban, tavalyhoz képest továbbra is alacsony szinten áll a turizmus.

A magyarok 67%-a utazik évente belföldön, külföldre pedig 26%-uk látogat el. Belföldön az autót részesítik leginkább előnyben a kirándulók, külföldre pedig leginkább repülőgéppel utaznak, aminél kiemelt szempont, hogy közvetlen, charter járat legyen.

A közösségi média rendszeres vizsgálata alapján kiderült, hogy az elmúlt időszak tervezett úticéljai között Erdély, Jesolo, Bibione, Ciprus és Horvátország szerepel a leggyakrabban, belföldön pedig megnőtt a kereslet Révfülöp, Sátoraljaújhely, Szeged és Sóstógyógyfürdő iránt.

Tavalyhoz képest 11%-kal népszerűbbek az 1 napos kiruccanások, főképp az aktív szabadidős tevékenységek és a városlátogatások, melyek kedvelt célpontja a Budapesttől alig 60 kilométerre fekvő Katalinpuszta, a Balaton-felvidék, a Parádsasváron található Károlyi-kastély és az ausztriai Kittenberger élménykert. A beszédtémák között emellett a Kéktúra és a magyar várak is gyakran szerepelnek.

A gyógyfürdők iránt hanyatlani látszik a kereslet, de akik több napra utaznak el (39%), még így is kifejezetten a wellness-hétvégéket keresik, míg az 1 hetes nyaralásra vágyók (12%) a külföldi desztinációkat részesítik előnyben. Külhoni desztinációk esetén viszont gyakran felmerül az a félelem is, hogy esetleg kinnrekedhetnek az emberek.

Mindhárom utazástípus esetében (1 napos, hétvégi, 1 hetes) a Facebook a legaktívabb tartalomforrás, élménymegosztás az Instagramon leginkább a hétvégi utazások kapcsán jelenik csak meg. Az utazási tervekről szóló videós bejegyzésekből 100%-kal több tartalom került ki az előző időszakhoz képest.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek