Idén júliusban is indul kampány az egyszer használatos műanyag termékek ellen

A műanyagszennyezés korunk egyik legégetőbb problémája. Az egyszer használatos műanyag termékeket átlagosan ugyan csak 12 percig használjuk, lebomlásuk akár több száz évig is eltarthat. Előállításuk és nem megfelelő kezelésük pedig már nem csak a környezetünkre, hanem ránk is veszélyesek. A Műanyagmentes Július 2020 kampány célja, hogy felhívják az emberek figyelmét a műanyagszennyezésre. A programhoz csatlakozó vendéglátóhelyek csökkentik a műanyag termékek használatát vagy ezeket környezetbarát alternatívákkal helyettesítik.

Az egyszer használatos műanyag termékek lebomlása akár több száz évig is eltarthat, emiatt indul a kampány idén júliusbanForrás: EcoHills Kereskedelmi Kft.

Az Európai Bizottság kutatása alapján az egyszer használatos műanyag eszközök az Európai Unió műanyag hulladékának 70 százalékáért felelősek, lebomlási idejük pedig akár 500 év is lehet. Az eldobható műanyagok "fekete bárányának" eddig a szívószál számított, amit a környezettudatos szerepvállalás nevében és a 2019-ben meghirdetett szívószálmentes kampány hatására tucatszámra űznek ki manapság a vendéglátóhelyekről. Itt az ideje viszont, hogy nagyobb figyelmet fordítsunk a többi, legalább ugyanannyira szennyező műanyag termékre is.

Az EcoHills szervezésében meghirdetett Műanyagmentes Július 2020 arra szeretné felhívni a magyar emberek figyelmét, hogy idén is kerüljék az eldobható műanyag eszközök használatát.

Továbbá, amennyiben tehetik, azokat a vendéglátó egységeket látogassák, akik már csatlakoztak a Műanyagmentes Július kampányhoz, így segítve a környezetünket. A zöld kezdeményezéshez többek között idén csatlakozott a DunaCorso is, akik az EcoHills-szel közösen egy nagy volumenű dunaparti szemétszedő akciót is szerveznek.

Az EcoHills célja tehát, hogy tevékenységével folyamatosan csökkentse a vendéglátóegységek által termelt műanyaghulladék mennyiségét.

A cég 2018 júniusában indult Uzoni Dávid és Chrobák Adrián, akkor érettségiző diákok alapításával. A két fiú az összes ballagási pénzét friss cégükbe fektették és rendeltek két raklap papír szívószálat Kínából.

Ahogy megérkezett az áru, elkezdték járni Budapest éttermeit, és teljesen ismeretlenül mutatták be termékeiket üzletvezetőknek. Az egyik ilyen belvárosi étteremben találkoztak Angeli Barbarával, aki angyalbefektetőként csatlakozott a céghez, és segített meggyőzni a nagyobb budapesti éttermeket és HoReCa nagykereskedőket, hogy váltsanak környezetbarát termékekre.

Egy év alatt az EcoHills több, mint 350 vendéglátóegységet zöldített ki, és több mint 18 tonnával csökkentette Magyarország műanyaghulladékát. Tavaly több fesztiválon, köztük a VOLT-on és a Balaton Sound-on is az EcoHills szívószálaival élvezhettük az italainkat.

 

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek