Két magyar is nekivágott a fagyos kutyaszános túrának

Varga Dávid és Kitlinska Anna 92 ország 2183 jelentkezője közül került ki mint résztvevő. Ugyanis két magyarként elindulhattak a Fjällräven Polar nevű sarkvidéki, kutyaszános túrán (amiről még tavaly év végén hírt adtunk) – áll a svéd túracuccos cég közleményében.

A pályázataik közül Vargáé aratott nagyobb tetszést, az összes nevező közül az övé lett a harmadik legnépszerűbb. Így nekivághatott ő is a 300 kilométeres túrának 18 társával és 200 szánhúzó kutyával április 8-án.

A szervezők azt írják, a túra célja az extrém kalandok közelebb hozása a hétköznapi emberekhez. A Fjällräven adta a túrázóknak a felszerelést, a kutyákat és a felkészítésben is segédkezett. Kétnapos stockholmi tréningen mutatták meg a győzteseknek, hogyan kell szélsőséges hidegben viselkedni. Kitlinska Anna így beszélt erről:

A tréning nem csak abban nyújtott segítséget, hogy megismerjük egymást a túra előtt, megtanuljuk a felszerelés helyes használatát és a sarkköri viszonyokhoz való alkalmazkodást, hanem lélekben is felkészített az útra. Sikerült csapattá válnunk, és felismernünk azokat a tulajdonságainkat, amelyek segítenek majd nekünk az extrém helyzetek kezelésében.  

A Fjällräven Polar túra résztvevői küzdenek az elemekkel.Forrás: Fjällräven

Útjuk a norvég Signaldalen völgyből indult és a svéd Väkkäräjärviig tartott. Közben a főzésről, az ivóvízről és a szánhúzó kutyák ellátásáról is a résztvevőknek kellett gondoskodni. Közben 100 kilós felszereléssel kellett napi 60 kilométereket megtenniük. Varga Dávid erről így értekezett:

A Fjällräven Polar egy hihetetlen kaland, és egyben hatalmas kihívás is mindannyiunknak, hiszen a sarkköri körülmények és a fizikai terhelés mellett a civilizációtól való teljes elszakadásra is fel kell készülnünk. Biztos vagyok benne, hogy életre szóló élményben lesz részünk, és szoros barátságok szövődnek majd köztünk.  

Képek és videók feltöltésével lehetett pályázni az útra, régiónként két embert választottak ki. Egyet, aki a legtöbb szavazatot kapta anyagára, egyet pedig a nemzetközi zsűri szavazatai alapján. Varga 55 ezer voksot kapott, a közép-európai régiót nyerte meg ezzel. Kitlinska pedig egy videón egy budapesti minitúrán rajzolta ki a cég logóját, ezzel lett a legkreatívabb.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek