A fesztiválipar jót tesz a hazai turizmusnak

A fesztiválipar jót tesz a hazai turizmusnak

A Magyarországon zajló fesztiváloknak nagy szerepük van az ország turisztikai képének formálásában, emellett a fesztiválok köré már egész iparág épült ki - egyebek közt erről beszélt a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója a Kinek jó a fesztivál? - avagy hogy jön ki a matek című rendezvényen csütörtökön Budapesten.

Az idei fesztiválok gazdasági és társadalmi értékeit, eredményeit elemző rendezvény megnyitóján Mártonné Máthé Kinga előadásában kiemelte: a fesztiválok népszerűségét napjainkban az adott fesztivál területén eltöltött vendégéjszakák és a vendégek száma szerint, valamint az esemény által generált bevételek figyelembevételével lehet mérni statisztikai adatszolgáltatás keretében.

Joris Huijsmans, a Heineken Hungária vezérigazgatója, az esemény házigazdája köszöntő beszédében elmondta: a fesztiválok már nemcsak kulturális, hanem gazdasági tényezővé is váltak, munkahelyeket teremtenek. Az MT Zrt. belföldi igazgatója beszélt arról is, hogy a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken igénybe vett vendégéjszakák 30 százalékát a július-augusztusi fesztiválszezonban töltik el a vendégek.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek