Egy Gyula nevű fiú előnnyel indulna nálam

Ezek voltak a Travelo kedvenc helyei 2012-ben. Hol lehet a legjobbat kocogni Gyulán, miért jó a Bükkben túrázni, melyik egri sörözőben adják a világ legfinomabb csülkét, mikor érdemes Ciprusra utazni, és miért telitalálat több szempontból is egy malagai nyaralás? Munkatársaink kedvenc belföldi és külföldi úti céljai közül mazsoláztunk.

Körbekérdeztünk szerkesztőségünkben, hogy kollégáinknak idén mely úti célok voltak a kedvencei, milyen emlékezetes helyeken jártak 2012-ben. Andalúziától Gyulán át Kappadókiáig sokféle választ kaptunk, az eredményeket pedig megosztjuk olvasóinkkal. Hátha a mi 2012-es kedvenceink ötletet adnak az Önök 2013-as utazásaihoz.

Lehóczki Márta, a Travelo marketing vezetője idén annyira megszerette Gyula városát, hogy állítása szerint egy azonos nevű fiú tetemes előnnyel indulna nála. Miért? "Számomra hatalmas meglepetés volt a város, mikor nyáron ott töltöttünk két estét. Sok helyen jártam az országban, de nem hiszem, hogy lenne még egy település – a fővároson kívül, persze –, ahol az egy főre jutó cukrászdák, kávézók, igényes kocsmák száma ilyen magas lenne! A Várfürdőben az élménymedencékért rajongó gyerekek épp úgy megtalálják a számításukat, mint a gyógyvíz miatt érkező nagyszülők. Így családi kiránduláshoz is ideális választás Gyula, de baráti társasággal érkezve is kitűnően el lehet itt tölteni pár napot.

Gyulai vár
Fotó: becseibea / Indafotó

Kulturális programok közül a Várszínház a legfőbb látványosság, de nyáron a felújított városközpontban sétálva utcazenészeket is hallgathatunk. Kipróbáltuk, ajánlom: Kézműves Cukrászda fagylaltjai, pálinka- és lekvárkóstolás a Gyulai Pálinka Manufaktúránál, ücsörgés a csatorna partján a Hídfő Sörözőben egy nyári estén, meggyes sör a Rondella Teraszon. És a hangulata miatt a nagy kedvencem: reggeli futás a csatorna mentén és a Csigakertben."

A külföldi célpontok közül Mártinak Milánó volt idén a kedvence. "Előfordult többször, hogy egy csatlakozó járat indulásáig volt annyi időm, hogy beszaladjak a városba, ahová amúgy csak az átszállás miatt vetődtem, vagy hogy egy üzleti úton épp csak pár óra szabadprogramom volt, de sosem töltöttem a reptéren vagy a szállodában ezt az időt, mindig nekivágtam a városnak. Sőt, annyira megkedveltem ezt a műfajt, hogy mikor májusban az egyik fapados kihagyhatatlan áron kínált repjegyeket Milánóba, és találtam egyik napra jegyet hajnali indulással, késő esti visszaúttal, azonnal lecsaptam rá.

Egyetlen nap, ha először járunk egy idegen helyen, persze "csak" arra elég, hogy a város hangulatát megérezzük. De nekem az is mindig páratlan élmény! Milánóval kapcsolatban pedig abból a szerencsés helyzetből indultam, hogy már harmadszor látogattam oda, így már nagyjából a fejemben volt a térkép, és már volt kedvenc fagylaltozóm is. Természetesen mindenkit más fog meg egy városban, én céltalanul csatangolni szeretek az utcákon, és olyan helyeken enni és inni, ahol főleg helyieket látni."

Galleria Vittorio Emanuel II, Milánó
Fotó: mimi / Travelo

"Tízórainak sós péksüteményeket választottam egy pékségben, majd a Parco Sempione felé vettem az irányt, onnan a Pinacoteca di Brera-ba mentem. A múzeum épülete nagyon tetszett, a gyűjteménye kevésbé az én stílusom, de ahhoz, hogy ebben biztos legyek, látni kellett egyszer. Az utcák, az épületek itt, a Brera környékén, és a Naviglio Grande mentén tetszettek leginkább. Az utóbbi egy csatorna, a partján kávézókkal, éttermekkel. A Mag Cafè-t választottam, és ajánlom mindenkinek. Belefért még a délutánba az Anfiteatro Romano, egy nagy fagylalt a Cioccolati Italianiban, és még az is, hogy a dóm (il Duomo) tetejéről nézzem a lemenő napot" – meséli marketing vezetőnk.

Szerzőnk, Dénes Dóra a külföldi helyek közül Kappadókiába szeretett bele 2012-ben, ahol utánozhatatlan báránysültet kóstolt, és mesebeli tájakon kalandozott. "Törökország egyik legfotogénebb területe a sziklába vájt templomokkal színezett vulkáni táj, Kappadókia. De a templomok völgyénél is szebb látványt nyújt a közeli, három völgy területén elhelyezkedő, Zelve-völgye Nemzeti Park. Itt vannak a legszebb tündérkémények, madarakra, tevére vagy épp medvére emlékeztető, obeliszkszerű képződmények, illetve a keresztény barlanglakások, amelyek közül soknak a terasza csodás panorámát nyújt." Hazai utazásai közül pedig a Bükk emelkedett ki , „mert jókat lehet túrázni úgy, hogy nincs ott egy ember sem."

Kappadókia
Fotó: Travelo / Travelo

Főszerkesztőnk, Kiss Borbála két emlékezetes helyet említett, ezek Richmond és az olaszországi Valdobbiadene. Előbbi a kedvenc helye Londonban. "Kisvárosias hangulata van, rengeteg kis étteremmel, kocsmával és egyedi holmikat kínáló dizájn- és régiségboltokkal, persze a főutcán azért ott találjuk a kötelező, menőbb divatboltokat is. Innét metróval nagyjából negyven perc alatt lehet bejutni London központjába." Az olaszországi Valdobbiadene mellett pedig híres habzóbora, a prosecco szól. A dimbes-dombos, szőlőskertekkel borított tájat leginkább kerékpárral érdemes bejárni, hiszen "így sokkal testközelibb élményt nyújt a vidék" – javasolja Bori.

Bukucs Györgyi, a Travelo account managere szülővárosát, Egert ajánlja. "Sok emlék fűz oda és már követni sem tudom a sok fejlesztést és szépséget, ami a városban van. Fesztiválok, programok sokasága várja az utazókat. Minden nyáron vannak várjátékok, szüreti programok, de egy romantikus séta, egy kellemes borozás, vagy a világ egyik legfinomabban elkészített csülke a HBH sörözőbe, no meg a híres Bárány uszoda meglátogatása is nagy élmény. Most olvastam, hogy a Szépasszonyvölgyet is felújítják, az is biztos szuper hely lesz, nem csak a bort kedvelőknek. Másik kedvenc városom Vác. Szívfájdalmam, hogy itt a programszervezés gyerekcipőben jár, pedig hatalmas lehetőségeket tartogat. Imádunk eljárni a váci Csokizóba, ahol kézzel készített bonbonokat, exkluzív csokikat, forró csokit, sőt még teakülönlegességet is lehet kóstolgatni. Gyönyörű a belváros az esti fényekben, a romantikus macskaköves kis utcácskákkal, és nem csak pároknak."

Ciprusi táj
Fotó: Csereotthon.com / Travelo

Györgyinek külföldi kedvencből is több akad: "tengerpart szempontjából Ciprus áll az élen, voltam egy párszor, de mindig volt valami újdonság, amit láttam. Szerintem tavasszal a legszebb, amikor minden virágba borul, és még extra zöld a sziget, bár akkor még hűvösebb a tenger. Városlátogatás szempontjából pedig Madrid, Toledo, Sevilla, és a dél-spanyol kisváros, Jerez a befutó."

Újságírónk, Rimai Tímea Pécsett és Malagában érezte magát a legjobban idén. "A Travelónak köszönhetően, és önszorgalomból egyaránt sok helyen megfordultam 2012-ben. A hazai célpontok közül Pécs áll az élen, a nagyvilágból Andalúzia, közelebbről Malaga volt az idei kedvencem. Pécset utánozhatatlan hangulatáért, a városnéző kártyáért, amivel sokat lehet spórolni, a mesebeli Zsolnay-negyedért, és a Havi-hegyi kilátásért szerettem nagyon. Illetve szerintem itt található az egyik legjobb hazai szálloda, a Corso Hotel, ami dizájnos szobái, remek konyhája, szimpatikus alkalmazottai miatt tetszett. Igaz, egy kényeztető wellness részleg hiányzik a tökéletességhez – terveztek is ide egyet, nagyon szurkolok, hogy egyszer meg is valósuljon.

Malaga pedig azért volt különösen nagy meglepetés az idei évben, mert nem vártam tőle semmi különöset, ehhez képest egy fantasztikus hetet töltöttem el itt. Úgy választottam ugyanis idén nyaralási helyszínt, hogy a fapados légitársaságok célpontjai közül böktem egyet, ahol még nem jártam. Így találtam magam július végén a Costa del Sol fővárosában, Malagában.

Tapas bár, Malaga
Fotó: mimi / Travelo

Hangulatos, kanyargós kis utcái, remek tapas bárjai, oázis-szerű kertjei, a város fölött elterpeszkedő Alcazaba, a márvánnyal burkolt, leplekkel fedett Calle Larios bevásárló utca, a felújított kikötő, az egykori palotában berendezett Picasso múzeum egyaránt levett a lábamról. Illetve muszáj megemlítenem, hogy a környék felfedezéséhez is kiváló helyen van a város: az itt töltött egy hét alatt Córdobát és Granadát is meglátogattam, de még a marokkói Tangerbe is átkompoztam egy napra. Egyedül a malagai tengerpart lehetne szebb és nyugalmasabb, de akkor már lehet, hogy túl tökéletes is lenne."

Jártak emlékezetes helyen 2012-ben? Osszák meg velünk élményeiket! Levelet is írhatnak az olvir@travelo.hu címre, de a kommenteket is szívesen vesszük.

Újabb cikkünk ebben a témában:

Napernyős, homokos plázst kap a gyulai Várfürdő
A lebontott kabinsoron homokkal feltöltött napozórészt alakítanak ki napernyőkkel, vendéglátóegységekkel, és a délutáni órákban árnyákot adó fákkal.