Külföldi cégek reptetik a Malév-utasokat

A külföldi légitársaságok sorra jelentik be, milyen módon segítik a Malév hoppon maradt utasait. A magyar cég pénteken csődöt jelentett, reggel 6 után már nem indultak el a járatok. A három napon belül utazni vágyók kártalanítást és segítségnyújtást kapnak, a többiek perelhetnek.

Több légitársaság is kész kisegíteni a Malév hoppon maradt utasait. A Brussels Airlines elviszi a péntek előtt vásárolt, érvényes Malév-jeggyel rendelkezőket az érintett viszonylatokon, bár a magyar társaság utasainak meg kell fizetniük a jegyár-különbözetet a belga járatokon.

Fotó: Mark H. Milstein


Az eredetileg tervezettnél nagyobb kapacitású repülőgépet indít pénteken kora este Budapestre a Cseh Légitársaság (CSA), hogy a gépre felférjenek a cseh fővárosban rekedt utasok - közölte Hana Hejsková, a CSA szóvivője az MTI tudósítójának érdeklődésére. Hozzátette: mindazokról a Budapestre tartó utasokról, akik a prágai Ruzyne repülőtéren rekedtek és a CSA-nál vették meg menetjegyüket, a légitársaság gondoskodik.

A Travel Service chartercég május elsejétől Smartwings márkanéven menetrendszerinti járatokat indít Budapestről - közölte Farkas Attila, a cég ügyvezető igazgatója pénteken az MTI-vel. A cég ezzel azokat az utazási irodákat igyekszik kisegíteni, melyek a Malévvel szerződtek nyári útjaikra.

Fotó: Mark H. Milstein / Northfoto


A Wizz Air fapados társaság speciális, csökkentett árú jegyeket ajánl fel 14 járatára, azoknak az utasoknak, akik a Malév működésének felfüggesztése miatt nem tudnak utazni. A német Lufthansa vizsgálja annak lehetőségét, hogy nagyobb gépeket küld müncheni és frankfurti járataira. Az Austrian Airlines (AUA) légitársaság nagyobb repülőgépeket állít forgalomba egyes járatain, ha erre a Malév-járatok kiesése miatt megfelelő igény jelentkezik.

Hajnalban már nem indultak el a csütörtökön csődvédelem alá vont légitársaság gépei, írja az Index. A Malév igazgatósága azt közölte, hogy a károk minimalizálása érdekében döntött így, azután, hogy partnereik „elvesztették bizalmukat, és egyik napról a másikra elkezdték előre kérni az általuk nyújtott szolgáltatások kifizetését".

Az utolsó Malév-járat bejelentkezése:

A Malév azután omlott össze, hogy az EU a 2007 és 2010 között kapott különböző állami támogatások visszafizetésére kötelezte. Az összeg 38 milliárd forintra rúgott, mely nagyjából annyi, mint a cég teljes 2010-es bevétele, írja a BBC. Az Index úgy tudja, ma reggel egy 30 millió eurós (8,7-8,8 milliárd forintos) biztosítékot kellett volna kifizetni, erre már nem volt pénz.

A leállást követő három napon belül utazni vágyóknak kártalanítással és segítségnyújtással még rendezi a helyzetét a vonatkozó kormányrendelet értelmében a vállalkozás, és hazahozza azon utasokat, akiknek február 29-i érvényes menetjegyük van Magyarországra. Aki azonban a leállást követő negyedik napon, vagy azt követően utazna a társasággal, illetve február 29-e után jönne haza, lehetséges, hogy csak külön jogi eljárás keretében tudja kifizetett jegyének árát visszakapni, írja az Index.

 

Három gép ragadt külföldön, egy Tel-Avivban, egy Írországban, és nem érkezett meg a reggeli prágai gép sem. A kormány hétfőn stratégiailag kiemelt jelentőségű vállalatnak minősítette a társaságot, az utasok kártalanítására kétmilliárd forintot tettek félre. A miniszterelnök szerint nem lehetetlen a Malév újraindulása. Kövesse a fejleményeket percről percre az Indexen!

A Malév reggelre elegáns húzással egy kizárólag magyar nyelven elérhető oldallal cserélte le weboldalát. Ezen azt tanácsolják az utasoknak, telefonon lépjenek kapcsolatba a légitársasággal (Magyarországról: 06-40-21-21-21, külföldről: +36-1-802-11-11), a telefonokat azonban nem veszik fel. Késő délelőtt már az oldal angol verziója is megjelent. A légitársaság emailben is fogadja az utasok érdeklődését, ám nekik író olvasóink még nem kaptak választ.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek