Az európai átlagnál jobb a kiszolgálás a budapesti reptéren
A Budapest Airport minden idők legjobb eredményét érte el az utaskiszolgálás minősége terén a negyedéves ASQ (airport service quality – repülőtéri szolgáltatás-minőségi felmérés) eredményei alapján. A közelmúltban 2013 legjobb kelet-európai repülőterének járó Skytrax díj győztese az utasok visszajelzései alapján összeállított szolgáltatási szint felmérés minden egyes területén javítani tudott korábbi eredményein – áll a reptér közleményében.
A Budapest Airportnak és munkavállalóinak 2014 első negyedévében sikerült a repülőtéri szolgáltatások színvonalát magasan az európai átlag fölé emelniük. A Liszt Ferenc Repülőtér 4,04 pontos összesített eredményt ért el az ACI (Airports Council International - Repülőterek Nemzetközi Tanácsa) által szponzorált ASQ utas-elégedettségi felmérésen, miközben az európai repülőterek átlaga ugyanebben az időszakban 3,85 volt. Az ASQ felmérés keretében az utasok egytől öt pontig terjedő skálán értékelik a repülőtér szolgáltatásait 33 különböző területen (ide a parkolástól kezdve a mosdók tisztaságán át az éttermek árszabásáig minden beletartozik). A 4,00 feletti eredmények már kiválónak számítanak. A Budapest Airport 4,04-es átlagpontszámot kapott az anonim módon, Európa-szerte azonos módszertan alapján, a repülőtér-üzemeltetőktől függetlenül elvégzett felmérésen.
A budapesti repülőteret használó utasok a legfrissebb visszajelzések alapján különösen magasra értékelték a biztonsági személyzet alaposságát és udvariasságát (két sokszor egymással ellentétben álló mutató), illetve a biztonsági ellenőrzőponttól a beszállítókapukig megteendő rövid távolságot. Az utazók a repülőtér általános atmoszférájáról és tisztaságáról szintén elismerően nyilatkoztak. Összességében 2014 első negyedévében a Budapest Airport a szolgáltatási színvonal terén bekerült az európai repülőterek élmezőnyébe, ami a repülőtér-üzemeltető egyik kiemelt, hosszú távú célkitűzése volt.