Bevezetik a fedélzeti wifit a Ryanairnél?

Bevezetik a fedélzeti wifit a Ryanairnél?

Úgy hírlik, inkább előbb mint utóbb, elérhető lesz a Ryanair gépein a fedélzeti wifi. Konkrét döntés még nem született a szolgáltatásról, egyelőre csak a háttérben folynak az egyeztetések. Például arról, hogy milyen módon építhető ki a rendszer, és melyik cég biztosítsa az ír fapados gépein a vezeték nélküli internetet. Sőt, a Ryanair egyelőre abban sem biztos, hogy a beruházás költsége egyáltalán megtérül-e hosszú távon – írja a Jaunted.com.

Michael O'Leary, a Ryanair mókás vezérigazgatójaFotó: Rann Chandric / Northfoto

A cikk szerzője valószínűnek tartja, hogy ha bevezetik a wifit, az épp olyan fapados lesz, mint maga a légitársaság. Elképzelhető, hogy minél több dologra akarjuk majd használni a fedélzeti wifit, annál többet kell majd fizetnünk, vagy hogy reklámok zavarnak majd be a netezés élményébe. Persze ezek csak találgatások, de abban biztosak lehetünk: ha tényleg lesz wifi a gépeken, annak garantáltan megkérik majd az árát – írja a Jaunted.com.

Kíváncsiak voltunk, mit szól ezekhez a híresztelésekhez a Ryanair, így megkérdeztük a céget, hányadán állnak a fedélzeti wifivel. A Travelo megkeresésére a légitársaság kommunikációs vezetője, Robin Kiely elmondta, hogy a Ryanair valóban vizsgálja a fedélzeti wifi bevezetésének lehetőségét: "Szeretnénk utasaiknak filmeket, játékokat kínálni, amiket okostelefonjaikkal, táblagépeikkel vagy laptopjaikkal tudnak majd elérni a fedélzeten. A probléma azonban az, hogy jelenleg nem létezik olyan rendszer, amely határokon átnyúló wifi szolgáltatást tenne lehetővé."

Ellenpéldaként Egyesült Államok belföldi járatait említette, ahol a légitársaságoknak sokkal egyszerűbb dolga van a fedélzeti wifi bevezetésével, mint európai társaiknak. Ezek a gépek ugyanis nem haladnak át nemzetközi légtéren, így nem kell repülés közben szolgáltatót váltaniuk. "Egy európai wifi-szabvány bevezetése sokat segítene, de amíg ilyet nem hoznak létre, folytatjuk a vizsgálódást, hogy milyen más módon tudnánk megoldani ezt a kérdést. Aktívan dolgozunk tehát az ügyön, de a beruházási és működési költségek jelenleg olyan magasak, hogy amíg nem tudjuk ezeket gazdaságos szintre csökkenteni, nem lépünk a tettek mezejére" – mondta el végezetül Robin Kiely.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Ezek is érdekelhetnek