Nem népszerűsíthetik lengén öltözött reklámlányokkal legújabb modelljeiket az autógyártók a brüsszeli autókiállításon.
A szervezők a tavalyi botrányok után kényszerültek a családbarát szabály kidolgozására. Néhány férfilátogató ugyanis feslett viselkedésével hívta fel magára a figyelmet, aminek nyomán az egyenlő bánásmódért felelős belga miniszter, Joelle Milquet is tollat ragadott, hogy kifejezze tiltakozását. Milquet bírálta, hogy reklámcélokra használnak a testüket szinte semmivel sem takaró nőket. Mint írta: az autókiállításra családostul járnak az emberek, és megfontolandó, hogy egy ilyen program milyen sztereotípiákat mutat az ifjúságnak.
A brüsszeli autószalont szervező belga autószövetség a miniszteri levelet követően felkérte a kiállítókat, hogy csak illendően öltözött hölgyeket alkalmazzanak a standjaikon.
A belgiumi Suzuki válaszában jelezte, hogy maradéktalanul eleget tesz a kérésnek. A vállalat szóvivője szerint idén nem lesz oka panaszra a miniszternek.
A január 11. és 20. között zajló kiállításra 350 ezer látogatót várnak a szervezők.