Visszaadja a felárat a Ryanair

Visszatéríti az elsőbbségi beszállási díjat a Ryanair azoknak az utasoknak, akik nemrég az egyik Budapest-London Stansted járaton nem tudták igénybe venni a szolgáltatást. A repülőgéphez érkező buszról ugyanis nem őket engedték először leszállni, így bukták az elsőbbségi helyfoglalást. Az Easyjet korábban nem volt ilyen nagyvonalú.

 

Kolléganőnk, Réka nemrég a Ryanair londoni járatával utazott. „Mivel kicsik a gyerekeink, mindig veszünk a jegy mellé elsőbbségi beszállást, hogy biztosan egymás mellett kapjunk helyet a gépen" – mesélte Réka. Ez általában remekül működik is, nemrég azonban a ferihegyi reptéren homok került a gépezetbe.

Utasok a Ryanair check-in pultja előtt (Stansted, Nagy-Britannia)Fotó: Swns.com / Northfoto



Az elsőbbségi beszállás (priority boarding) lényege, hogy ha valaki kicsengeti az 1700 forintos különdíjat, akkor a többi utas előtt léphet a fedélzetre, így kiválaszthatja, hova szeretne ülni. A Ryanair a becsekkolásnál konkrét helyfoglalást is kínál, valamivel drágábban, így a fedélzetre lépéskor már néhány ülésen „foglalt" tábla díszeleg. A többi közül azonban választhatnak az elsőbbségi utasok, ha fontos nekik, hogy egymás mellé, vagy éppen a szárny fölé üljenek, ahol kevésbé érezhető a gép mozgása.

Amikor az utasok a gépet a reptérrel összekötő csövön lépnek a gép fedélzetére, vagyis utashídon, az elsőbbségi beszállás egyszerű: előreveszik az elsőbbségi utasokat. Ha ellenben buszoztatják a népet a betonon parkoló repülőgéphez, trükközni kell: ilyenkor a busz utasteréből lekordonozzák az elsőbbségi részt, és amikor a géphez ér a busz, csak az első ajtót nyitja ki. Amikor az elsőbbségi utasok már a lépcsőhöz értek, akkor szabadulhat a buszról a többi utas.

Fotó: Northfoto



Július első vasárnapján azonban ez nem így történt. „A buszsofőr kinyitotta az összes ajtót" – mesélte Réka. Mivel a magyarok – az angolokkal ellentétben – nem sorbanállás-fetisiszták, ez azt eredményezte, hogy a tömeg megrohanta a gépet, és mindenki igyekezett jó helyet találni magának. Rékáék végül egy utastársuk segítségével tudtak egymás mellé ülni, aki helyet cserélt egyikükkel, de nagyon bosszantotta az eset.

Megkérdeztük a Ryanairt, hogy ilyen esetben visszaadják-e az elsőbbségi beszállás díját. „A Ryanair az érintett utas elnézését kéri" – áll a légitársaság sajtóosztályának válaszában. Mint írják, a kérdéses járat valamennyi érintett utasának visszafizetik az elsőbbségi beszállás díját, amennyiben jelzik problémájukat a légitársaságnak. A Ryanair emellett megkérte budapesti földi partnerét az eset kivizsgálására, véleményük szerint ilyesmi nem fordul elő ismét.

Réka már vissza is kapta a pénzét. „Nem az összeg volt az érdekes, hanem az elv" – mondja. Egyébként néhány éve hasonlóan pórul járt az Easyjet egyik járatával Budapesten, akik viszont nem adták vissza a felárat. Akkor a légitársaság azt felelte panaszára: a gyors beszállást (speedy boarding) buszozás esetén nem tudják garantálni, és ezt a szolgáltatás díja is tükrözi.

Ön is így járt nemrégiben? Hasonló története van? Írja meg a Travelónak az olvir kukac travelo pont hu címre, és utánajárunk.

Ezek is érdekelhetnek