Meghaladta a válság előtti szintet a magyar turizmus

Éppen két évvel ezelőtt, 2010. július 2-án újította meg a Magyar Turizmus Zrt. vezetését az új tulajdonos MFB. A társaság élére Horváth Gergelyt nevezték ki, aki azonnal hozzálátott a nemzeti turisztikai marketingszervezet megújításához. Az új szemlélet lényege az értékesítés-központú piaci hozzáállás meghonosítása volt. Ennek köszönhetően sikerült szorosabbra fűzni az együttműködést a szakmai szervezetekkel és a piaci szereplőkkel is – olvasható a szervezet közleményében.

Horváth Gergely legfontosabb eredményének – mely az egész magyar turizmus szakma szempontjából fontos – azt tartja, hogy: „A tavalyi évben a magyarországi turizmus eredményei – a hazai kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált vendégek és vendégéjszakák száma alapján – meghaladták a válság előtti 2007-es év eredményeit."

A számok

A Központi Statisztikai Hivatal végleges adatai szerint 2011-ben a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek száma 7,3%-kal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 5,4%-kal nőtt 2010-hez viszonyítva. A külföldi vendégek számában 10,4%-os, az általuk eltöltött vendégéjszakák számában pedig 8,3%-os növekedést regisztráltak az előző év azonos időszakához képest. A belföldi vendégek száma 4,7%-kal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 2,7%-kal nőtt 2010-hez képest. A 2011-ben regisztrált vendégéjszakák száma a 2007-ben mért adatokhoz képest összesen 2,4%-kal emelkedett, ami a belföldi 2,5%-os és a külföldi 2,4%-os növekedésnek köszönhető.

Ezek is érdekelhetnek