A Malév csődje utáni lecsökkent forgalom miatt ideiglenesen bezárják az 1-es terminált. A tervezett beruházások pedig csak később kezdődhetnek meg.
Amint arról korábban hírt adtunk, bezárják az 1-es terminált a Budapest Airport a Liszt Ferenc-repülőtéren, mivel a Malév csődje utáni lecsökkent forgalmat a 2-es terminál is el tudja látni. Délelőtt Hardy Mihály, a cég kommunikációs igazgatója úgy nyilatkozott, hogy jelenleg nincs realitása annak a kérdésnek, hogy ha lenne új nemzeti légitársaság, újranyithatna -e a terminál.
A német, kanadai, amerikai és szingapúri befektetőkből álló konzorcium közös tulajdonában álló Budapest Airport Zrt. délutáni közleményében már finomabban fogalmaztak: az 1-es terminál ideiglenes bezárásáról, és a Cargo City névre keresztelt légiáru-kicserélő központ megépítésének elhalasztásáról írnak a teljes megszűnés helyett.
Az indoklás szerint azért döntöttek Ferihegy 1 átmeneti bezárása mellett, mert a 2-es terminálon jelentős tartalék szabadult fel, miközben az 1-es terminál csúcsidőben az utaskiszolgálási kapacitásának határait súrolta.
A bezárás ellenére a Budapest Airportnak továbbra is szándékában áll egyéb repülőtéri fejlesztési projektek megvalósítása. Ezek közé tartozik a 2-es terminál tőszomszédságában megépítendő repülőtéri hotel is. A Cargo City beruházás pedig várhatóan két év múlva indulhat meg.
Ferihegy 1 kiürítési tervét, illetve annak ütemezését a Budapest Airport valamennyi érintett partnere bevonásával a következő hetekben alakítja ki.