Pucér nőkről értekezik Svédország a Twitteren

Mit szólna ahhoz, ha a Twitteren @Hungary néven Savanya János, tornaszentandrási autószerelő, vagy Lakatos Ramóna, nyolcadik kerületi családanya bejegyzéseit olvashatná? Svédország egy radikális turisztikai kampány keretében éppen ezt csinálja.

 Svédország mindig is közvetlen demokráciájáról – valamint lapraszerelt bútorairól és lakói szabados nemi életéről – volt híres, a svéd turisztikai hivatal azonban most az ország hagyományaihoz képest is merészet vállalt. Konkrétan átlagemberek kezébe adta az ország hivatalos Twitter azonosítóját: a Curators of Sweden (Svédország kurátorai) kampány keretében minden héten új polgár írogathatja anyaországa képviseletében a bejegyzéseket.

Pucér nőkről is írhat

A kezdeményezés azért különösen merész, mert úgy tűnik, a beírásokat nem cenzúrázzák: a @Sweden accountot bitorló polgár bármiről írhat, a svéd húsgolyóktól kezdve apucér nőkig. Az e heti delikvens egy bosnyák menekült, Hasan Ramic, aki Stockholm Hjulsta nevű, főleg bevándorlók által lakott külvárosában él.

Fotó: . Yanaki Tips Rf / Northfoto

 Tegnap délután például ezt írta „Hullafáradt vagyok és már három órája tök sötét van. Most megnézem a Dexter 6. évadjának 12. epizódját, és kidöglök." Egy drága aukciósházról pedig, ami pont szemben van az irodájával, ez jut eszébe: „Kit érdekelnek az öreg szőnyegek, festmények és Fabregé (sic) tojások? Nekem itt az Ikea, bébi!"

Power to the people

„Senki nem birtokolja jobban a Svédország márkát országunk polgárainál. Ezzel a kezdeményezéssel ők mutathatják be Svédországukat a világnak" – nyilatkozta az ország turisztikai hivatala, a VisitSweden vezérigazgatója, Thomas Brühl. Céljuk, hogy minél többféle lakója perspektívájából mutassák be az országot. A következő hetek során Svédország néven twittel majd egy kolumnista, egy reklámügynökség tulajdonosa, aki saját farmján gazdálkodik, egy kertvárosi író, egy pap, egy tanár és egy leszbikus kamionsofőr.

Van, akinél kiverte a kampány a biztosítékot, egy Londonban élő svéd például azt írta a Twitteren, hogy szégyent hoz országukra. Népszerűsége azonban tagadhatatlan: Svédország hivatalos accountjának eddig úgy tízezer követője volt, a kampány kezdete óta pedig ez a szám felkúszott 13 ezerre. Ezzel szemben a hivatalos @HungaryTourism account kevesebb, mint négyezer követőt számol, a @hungary-t pedig valaki lefoglalta, de nem twittel rajta. Finnország (@finland) 6500 követővel büszkélkedhet, a Facebookon és Twitteren is igen aktív brit turisztikai hivatalt (@VisitBritain) pedig több mint 46 ezren követik Twitteren.

Ön szerint jó a svéd kampány?
Nagyon tetszik - 13
Marhaság - 15
Nekünk is ezt kéne - 7
Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Ezek is érdekelhetnek