Létezik minőségi, hazai alternatíva a digitális termelői piacon a tudatos fogyasztók számára
Akinek igazán fontos, hogy friss, jó minőségű, fenntartható forrásból származó áruhoz jusson, örömmel jár termelői piacra. A pandémia miatti korlátozások idején az is fontossá vált, hogy az áru lehetőleg házhoz jöjjön - a kozertplusz.hu ezt a két dolgot hozza össze. Digitális termelői piac, amely kimondottan a helyi kistermelői bázisra épít.
“Márciusban indult a tesztüzemünk, amelyet a fogyasztói igényen túl a pandémia is megsürgetett. Az elmúlt időszak egyik fő megállapítása, hogy a jó minőségű magyar alternatívára már ki volt éhezve a lakosság” - mondja Tordai Péter üzletágvezető. A mi üzleti modellünk kimondottan a kicsiket támogatja, azokat a termelőket és kézműveseket, akik kis volumennel nem jutnának el a nagy láncok polcaira. Mi a kistermelőket segítjük digitalizációval, hogy a vásárlók online is hozzájuthassanak termékeikhez, emellett a marketingben és a logisztikában is kapnak tőlünk támogatást” - teszi hozzá a szakember. A győri Széchenyi István Egyetem szakmai mentorálásával megvalósuló projekt a Digitális Agrár Stratégia végrehajtása körében, a kormány veszélyhelyzeti támogatásából valósulhatott meg.
A Közért+ digitális piacának előnyei:
• Friss terméket kapunk, mintha a nagyi kertjében szedtük volna - a termelő a legtöbb esetben csak a rendelés leadása után takarítja be az árut, és maga a Közért+ is törekszik arra, hogy minél kisebb készletet tartson raktáron
• Biztonságos, ellenőrizhető forrásból származó, minőségi magyar termékhez jutunk
• Fenntartható: rövidül az ellátási lánc, hiszen a termék a termelőtől rögtön a fogyasztóhoz kerül, emellett pedig magyar kistermelőktől zömében szezonális,
A gyümölcsök és a zöldségek mellett a rendelhető termékek listájában találkozunk házi szörpökkel, kézműves sörökkel, lekvárokkal, tésztákkal, de még tisztítószerekkel is, hiszen a nagy márkáknak is van hazai alternatívája. Az ország éléskamrája még mindig az Alföld, de szerencsére számos forrásból rendelhetünk minőségi, kézműves termékeket akár nonfonfood kategóriában is a digitális piacon.
Szezonális, helyi termékek, élményközpontú csomagok - a termelői piac tényleg házhoz jön
"A fenntarthatóságra épülő üzleti modell egyik fontos pillére a szezonalitás: jelenleg spárga, zöldborsó és eper szezon van, de hamarosan itt a cseresznye, meggy, rebarbara, egres szezonja is, amit majd mi is árusítani fogunk. A szezonális promóció keretében igyekszünk élményközpontú csomagokat összerakni: az előző hónapban volt az egészség világnapja és a Föld napja, ehhez kapcsolódóan a cukormentes szörpöt, a szénhidrátcsökkentett zsömlét és friss zöldségeket és
gyümölcsöket rendeztünk csomagba a teljesség igénye nélkül. Most a kerti partyk ideje érkezett el, a májusi csomagok ezért sört, kolbászt, friss zöldségeket, nassolnivalónak pedig egy kis epret tartalmaz. Ezek a csomagjaink nagyon népszerűek" - árulja el Tordai Péter.
"Kezdetben adott volt egy termelői bázis, amellyel mi vettük fel a kapcsolatot, majd szájról szájra terjedt annak híre, hogy van online alternatívája a termelői piacoknak, így rengeteg kis- és közepes piaci szereplő keresett meg minket, hogy a kozertplusz.hu-n értékesíthesse termékeit" - mondja az üzletágvezető. " Győrtől Budapestig, Budapesttől Szegedig, valamint Pest megye több településén is házhoz visszük a termelői piacot." A szezonális, helyi termékek nagy előnye, hogy a paradicsom itt nem a logisztikai központban érik be, hanem a termelő a legtöbb esetben a vásárlás után szüreteli azt, a vevő pedig egy-három napon belül hozzájut a választott termékhez.