Új szintet lépett a Suzuki

A hagyományos benzinmotor mellett már egy nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátor is segíti az Ignis és Swift modellek szén-dioxid kibocsátásának és üzemanyag-felhasználásának csökkentését.

A Suzuki vadonatúj hibrid benzin-elektromos motorrendszere, a Hybrid 12V könnyebb és kisebb, mint a megszokott hibrid rendszerek, ami a karosszériával egyesítve nemcsak gazdaságosabb, de fürge teljesítményt is biztosít a sofőr számára. 

A hagyományos benzinmotor mellett már egy nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátor is segíti az Ignis és Swift modellek szén-dioxid kibocsátásának és üzemanyag-felhasználásának csökkentésétForrás: Magyar Suzuki Zrt.

A kompakt lítiumion-akkumulátor a vezetőülés alatt helyezkedik el, nem vesz el helyet az autó utasteréből, tehát az utasok továbbra is a megszokott tágasságot élvezhetik az autóban. Emellett a Hybrid 12V magában foglalja még a generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátort (ISG), és az ezzel működtetett Start/Stop funkciót is.

A Suzuki vadonatúj hibrid benzin-elektromos motorrendszere könnyebb és kisebb, mint a megszokott hibrid rendszerekForrás: Magyar Suzuki Zrt.

A motorhoz szíjjal kapcsolódó ISG a jármű elindulásakor és gyorsításakor segíti a motor működését, amelynek köszönhetően az újraindítás halkabb és simább, mint a hagyományos motorleállító rendszerek esetében. A rendszer csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját, minden egyéb esetben elég csak lenyomni a kuplungot, és az ISG máris újraindítja a motort.

A rendszer csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorjátForrás: Magyar Suzuki Zrt.

A Start/Stop rendszer főleg a városi forgalomban, piros lámpánál állva vagy dugóban ülve válik hasznossá. Ugyanis amikor nincs szükség a hagyományos, benzinmotor használatára, a rendszer lekapcsolja azt, így csökkentve a károsanyag-kibocsátást, valamint az üzemanyag felhasználását. A Hybrid 12V további nagy előnye, hogy nincs szükség töltésre, hiszen a motor regeneratív fékezéssel pedig áramot fejleszt. Ilyenkor a mozgási energia nem hővé alakul, hanem a fékezésből és a lassításból visszanyert energiát a két akkumulátor tárolja, amiből aztán az ISG egység az elektromosságot felhasználva rásegít a belső égésű motor működésére.

A Start/Stop rendszer főleg a városi forgalomban, piros lámpánál állva vagy dugóban ülve válik hasznossáForrás: Magyar Suzuki Zrt.

Miután az autó eléri az utazósebességet, a lassítás során tárolt elektromosságot a rendszer a járműelektronika üzemeltetésére használja fel, és minimumra csökkenti az áramfejlesztést, hogy ezzel tovább növelje a motor teljesítményét

További információ: https://auto.suzuki.hu/technologia/technologia

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Ezek is érdekelhetnek