Van mit fejleszteni: lassúak és nehézkesek az utazási appok

Nem sokat kecmecelt a JD Power, ha a mintája nagyságát nézzük: 12 ezer fő megkérdezésével állított össze egy közvélemény-kutatást arról, mennyire elégedetlenek az utasok az egyes utazási applikációkkal – írja a 9to5mac amerikai site.

A légitársaságok, taxicégek, hotelek, utazási irodák és autóbérléssel foglalkozó vállalatok alkalmazásainál gyakori gond, hogy nehézkes és bonyolult a használatuk.  

Az elégedettséget pontozásos skálán mérték: az autóbérlési és a hotelappok például 1000-ből 849 pontot kaptak, a légitársaságok alkalmazásai 840-et. Eközben a pénzügyi appok, mint a bankkártyások (874) vagy a bankosok (867) jobban teljesítettek.

.Forrás: Shutterstock/Georgejmclittle

A fő gond tehát az egyszerű kezelhetőség, minden más faktor a háttérbe szorul a felhasználók részéről. Amelyik app nem felhasználóbarát, azt általában jó alacsonyra értékelték. Jellemző, hogy a könnyen használható alkalmazások átlag 130 ponttal kaptak többet a rosszul használhatóknál.

A legtöbben természetesen a légitársaságok appjait használják, a megkérdezettek 90 százalékának ilyen típusú utazási jellegű alkalmazás van a telefonján, egyéb kütyüjén. A légiappokkal leginkább a lassú betöltődés a baj, ezek amúgy 824 pontot kaptak a vizsgálatban.

Az amerikai kutatás megnevezte a legjobb három applikáció tulajdonosát is kategóriánként:

  • Légitársaságok: 1. JetBlue, 2. Southwest, 3. Alaska.
  • Hotelek: 1. World of Hyatt, 2. IHG, 3. Hilton Honors.
  • Utazási irodák: 1. Orbitz, 2. Priceline, 3. Expedia.
  • Autóbérlési cégek: 1. National, 2. Enterprise, 3. Hertz.
Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Ezek is érdekelhetnek