Öt tipp, hogy a téli utazás ne csinálja ki a bőrét

    Naptej, hidratáló krém, ajakbalzsam, gyógyteák, kesztyű, símaszk, napszemüveg és forró helyett langyos zuhany. Ha megfogadja tanácsainkat, nyugodtan átadhatja magát a tél örömeinek.

    Ha nyaralni megyünk, természetes, hogy a fél drogériát magunkkal visszük azért, hogy megóvjuk bőrünk egészségét a káros sugaraktól. Télen valahogy ez már nem olyan egyértelmű. Pedig téli városnézésnél, szánkózásnál, síelésnél is szüksége van a bőrünknek a védelemre. 5 tipp, hogy ne cserepes ajkakkal és piros orcákkal érjen véget egy szabadban töltött nap, legyen akár síelés, vagy városnézés az idei téli program.

    1. Használjon naptejet télen is!

    Csak azért, mert hideg van, az UV-sugarak nem tűnnek el. Egy átlagos szabadban töltött napon is érdemes naptejet használnunk télen is, ha pedig téli sportolásra adjuk a fejünket, egyenesen kötelező.

    Fotó: Northfoto


    „Télen az emberek általában a fagyás és a hideg szél okozta sérülések ellen szoktak védekezni, és eszükbe se jut, hogy a sípályán ugyanolyan veszélyes UV-sugárzás éri őket, mint nyaranta a strandon. Sőt, 2700 méteres magasságban akár 35-45 százalékkal is intenzívebb sugárzásnak van kitéve a sportolók bőre, mint a tenger szintjén. Ráadásul a hó az UV-sugárzás 80 százalékát vissza is veri, így kétszeres sugárzásnak is kitehetjük bőrünket" - magyarázza Dr. Perry Robins, az amerikai Bőrrák Alapítvány elnöke.

    Persze ettől még nem kell bezárkóznunk a szobába (amúgy sem tesz jót a bőrünknek a fűtött lakás száraz levegője) és pláne nem kell lemondanunk a téli sportok örömeiről, csupán érdemes néhány óvintézkedést bevezetni. Használjunk télen is 30-as, vagy annál is magasabb faktorszámú naptejet. Fél órával az indulás előtt kenjük be vele arcunkat, és a szabadban ismételjük meg kétóránként. Ha nagyon megizzadnánk sportolás közben, akkor még gyakrabban. Fontos az is, hogy felhős időben sem érdemes a krémezést elsunnyogni, a napsugarak 80 százaléka ugyanis áthatolhat a felhőkön.

    Általános hiba még, hogy az emberek többsége nem használ elegendő naptejet, illetve, hogy nem keni be magát elég körültekintően. Ne sajnáljuk az anyagot, minimum egy teáskanálnyi mennyiséget oszlassunk el az arcunkon, és ne hagyjuk ki a füleinket, a szemünk környékét, a nyakunkat és a kezeinket se.

    2. Hidratálás kívülről

    Akár használunk nyáron hidratáló krémet akár nem, és legyen a bőrünk akár zsíros, akár száraz, telente a hidratálás elengedhetetlen a hideg szél és a távfűtés szárító hatása miatt. Akinek nagyon zsíros a bőre, válasszon könnyebb állagú krémzselét, de mindenképp használjon valamit bőre védelmében – tanácsolja a Marie Claire.com.

    Fotó: Monkey Business Images / Northfoto


    Nem szabad megfeledkeznünk az ajakbalzsamról sem, a legjobb, ha 15-ös vagy magasabb fényvédő faktorral ellátottat használunk. Érdemes odafigyelni a termék összetételére, és természetes olajokból, illetve shea- vagy kakaóvajból készültet választani. Az ásványi olajok, parfümök és színezékek pont ellenkező hatást válthatnak ki és száríthatják az amúgy is érzékeny ajkakat.

    Végül, de nem utolsó sorban a kezeinket se felejtsük el, érdemes egy hosszú hatású kézkrémet beszereznünk és naponta többször használnunk. Igyekezzünk jó illatút választani, és helyezzünk el belőle egy-egy példányt a munkahelyi íróasztalunkra és otthon az ágyunk mellé, így biztosan nem felejtjük el bekenni a kezünket.

    Segítségünkre lesznek az egészséget óvó, magyar biokozmetikumok

    Télen sportoláskor, utazáskor a bőrünket érő megpróbáltatások negatív hatását remekül ellensúlyozzák a bőr egészséges működését támogató biokozmetikumok. A Magyar Termék Nagydíjas mySPIRIT skincare termékcsalád biztosan a segítségünkre lesz. A bio arcápolóik mellett ilyenkor jó szolgálatot tesz az egész családnak a bio baba védőkrém, ami nem csak a gyerekek, de a felnőttek kézbőrét és arcát is eredményesen védi a hideg időben. A színezett fényvédőik helyettesítik az alapozót, és közben az erős UV-sugarakat is távol tartják. A márka bio illóolaj parfümjei egyensúlyt teremtő, diszkrét illatukkal a stresszűző ellazulást támogatják.(x)

    3. Hidratálás belülről

    Nyáron magunktól is sokat iszunk a nagy melegben, télen viszont valahogy nem csúszik le olyan könnyen az a sok hideg víz. Pedig télen sem szabad megfeledkezni a megfelelő folyadékbevitelről! Ha a víz nem megy, kóstolgassanak gyógyteákat, előbb-utóbb biztosan megtalálják a kedvükre valót – jelen sorok írója például a citromfű teára esküszik.

    Fotó: Jill Horvath / Northfoto


    4. Tudom, sapka, sál

    Magától értetődik, hogy télen sálba burkolózunk, kesztyűt és sapkát húzunk, sokan mégsem csinálják. Városnézés közben nem akarunk hülyén kinézni a fotókon, így nem vesszük fel a sapkát. Okostelefonnal akarjuk életünk szelfijét elkészíteni egy bögre punccsal a kezünkben a bécsi adventi vásárban, hopp, már el is tettük a táskánk mélyére a kesztyűnket. Pedig a hidegből nem kéne hiúsági kérdést csinálunk, hiszen később az egészségünk sínyli meg a dolgot.

    Fotó: Kevin Moloney / Europress / Getty


    Síeléshez a pomponos sapkánál egy fokkal komolyabb felszerelésre lesz szükségünk: mindig viseljünk UV-szűrős sportszemüveget, egyrészt mert jobban látunk benne, másrészt mert nemcsak a szemünket védi, de a szemünk körüli érzékeny bőrt is. Nagy hidegben, hóesésben pedig mindenképp viseljünk maszkot a sípályán, ugyanis akár komoly fagyási sérülésekkel is számolhatunk ha ezt elmulasztjuk.

    Nekem például egyszer az osztrák Stubai gleccseren volt szerencsém mínusz 30 fokos hidegben síelni. Volt maszkom, de állandóan bepárásodott miatta a szemüvegem, így egy kicsit lejjebb húztam az orromról. Pár csúszás erejéig lógott csak ki egy kis bőrfelület, ám a fűtött hüttébe érve a nagy hőmérsékletkülönbség miatt olyan érzésem volt, mintha sícipővel orrba rúgtak volna. Az orrom hegye pedig még napokig pirosabb volt a szokásosnál – egy kicsit sikerült lefagyasztanom azt a területet. Ha tovább maradok így, valószínűleg nem úszom meg egy kis bőrpírral.

    5. Jól esik a forró zuhany, mégsem jó ötlet

    Az egész napos városnézés vagy sportolás után a nap fénypontja lehet hosszú perceken át a forró vízsugár alatt ácsorogni, szakértők szerint azonban ez a legrosszabb amit tehetünk a bőrünkkel. Húsz perc tűzforró zuhany helyett inkább egy tízperces, vagy annál is rövidebb, langyos vizes tusolás a nyerő. Így elkerülhetjük bőrünk kiszáradását. Ha pedig a langyos tusolás nem melegítene fel, válasszuk inkább a szaunát.

     

    Fotó: Moodboard / Northfoto
    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Elsőként értesülne legfrissebb híreinkről és induló nyereményjátékainkról? Regisztráljon és iratkozzon fel hírlevelünkre! Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!