Katicakoffer és disneylandi nyaralás

Karácsonyi sorozatunk harmadik részében a sokat utazó gyerekeknek adunk ajándékötleteket. Bár a gyerekek viszonylag ritkán járnak nemzetközi konferenciákra, és kevés óvodás rendelkezik kilométergyűjtő törzsutaskártyával valamelyik légitársaságnál, azért vannak, akiket szüleik gyakran kényszerítenek arra, hogy velük tartsanak a Balatonra vagy éppen Bécsbe. Nekik vehetünk iPad-tartót, meglovagolható bőröndöt, vagy olcsó fényképezőt is.

Ha ültünk már kiskorúakkal egy autóban, akkor tudhatjuk, hogy az első „Anya, mikor érünk oda?" akkor hangzik el, amikor kifordulunk az utcánkból. Így aztán létfontosságú valamivel lekötni őket, ha nem akarunk teljesen becsavarodni az úton. Erre tökéletes megoldás apa iPadje, illetve a rajta vetített rajzfilm. A fapados megoldás a két első ülés közé betámasztani a táblagépet, így azonban a rázkódástól idővel elmozdulhat, leeshet, ráadásul csak állítva lehet nézni, ami kisebb képet eredményez. Kisebb autóknál nem is fér el így az iPad, de nagyobbakban is kényelmesebb, ha az első ülés fejtámlájára rögzítjük egy célszerszámmal, miszerint a Griffin Cinemaseat tokkal (10 ezer forint). Hátránya, hogy két gyermek esetén csak az látja jól a mozit, aki elé rögzítettük.

Travelo

Míg az iPad-tartó tulajdonképpen a szülők ajándéka, egy fényképezőgépnek minden gyerek örül. Bár gyerekeknek már sokféle digitális kamerát árulnak, én azt javaslom, eldobható analógot vegyünk nekik, legalábbis az óvodás korosztálynak. Azt nem baj, ha leejti, nincs rajta túl sok gomb, és a nézőkébe tekintve pont azt látja, amit fotóz. Plusz papíron fogja megkapni a képeit: leadni előhívatni és elmenni a képekért külön varázslatos, szerintem ez sokkal nagyobb élmény, mint a számítógépről nyomtatott verzió. Online áruházakban egy-két ezer forintért már utánunk dobják a Fuji vagy Agfa típusú gépet, 27 kockával, ISO 400-as filmmel és vakuval. Ha mégis digitálisat akarunk venni, inkább egy használt, régebbi kompakt gépet vegyünk, és semmiképpen ne a gyerekgépként árult, fröccsöntött pink förmedvényeket, azok ugyanis relatíve drágák, viszont borzalmas képeket csinálnak.

Miki egér birodalma

Komolyabb költségvetéssel gazdálkodó és Mikiegér/hercegnőmániás gyermekkel rendelkező szülők fontolóra vehetik karácsonyi ajándékként a párizsi Disneyland meglátogatását. Több utazási iroda is kínál Disneyland-csomagokat, de az interneten magunknak is lefoglalhatjuk a szállást. A park Párizstól harminc kilométerre van, úgyhogy ne párizsi szállodát válasszunk, hanem a park hoteljei közül valamelyiket. Januártól márciusig a 12 éven alatti gyerekeknek ingyenes a szállás és a reggeli. A kétéjszakás csomagárak 430 eurónál kezdődnek, ebben két felnőtt és két gyerek kétnapi szállása, reggelije és háromnapos parkbelépője foglaltatik benne. Ha spórolni akarunk, kereshetünk magunknak másutt is szállást, de a külön vásárolt parkbelépő drágább: felnőtteknek 60 euro egy napra, gyerekeknek 3-12 éves korig pedig 54.

R2 a sípályán

De mehetünk síelni, snowboardozni is: kiskorú fiúgyermekünk isteníteni fog, ha befektetünk neki egy kisebb összeget egy Csillagok háborúja-mintás deszkába és a passzoló sisakba. A nyolcvanas retrodizájnt erősen hozó Avid Grom R2-D2 sisakra a kis droid stilizált paneljeit fújták fel mattezüst és középkék színekben. A többféle dizájnnal gyártott Chopper Star Wars deszkák 40-50 ezer forintba kerülnek, a sisak ennél olcsóbb. Itthon a Store13-ban kaphatóak, ha még el nem fogytak.

Katicakoffer és húzható bőrönd

Jól jöhet utazáshoz egy jópofa táska is, pláne, ha a gyerek is hajlandó felvenni. A Samsonite panda, katica, krokodil és méhecske formájú hátizsákjait és gurulós bőröndjeit számos táskabolt árulja a plázákban 6 és 24 ezer forint közti árakon. Szintén népszerű a Trunki színes gurulós bőrönd is (12 ezer forint körül), amit madzagon húzhat maga után a gyerek, de rá is ülhet, ha elfáradt, és akkor vonszolhatjuk mi.

Travelo

A madzagról jut eszünkbe a járni éppen megtanult, kamikaze-bébik sétáltatásánál igen hasznos eszköz, a gyerekpóráz. Ez a Nyugat-Európában igen elterjedt holmi itthon még döbbent tekinteteket vonz, de nagyon hasznos, ha az önfejű gyermek egyedül akar sétálni, félelemérzete viszont még nincs. Ha pórázon van, nem tud hirtelen lerohanni a járdáról, sőt jó reflexekkel a nagyobb eséseket is félúton megállíthatjuk. Fejlettebb változata a hátizsákhoz rögzített póráz (8-9000 forint), így a gyerek úgy véli, táskát hord, mi viszont kordában tarthatjuk a madzag segítségével. Vannak olyan gyerekpórázok is, melyeket etetőszékben vagy bevásárlókocsiban biztonsági övként is használhatunk.

Kihagytunk valamit, vagy sokkal jobb ötlete van? Írjon itt alant, vagy küldje el tippjeit az olvir kukac travelo pont hu címre, várjuk szeretettel!