Vega halkolbász és a többiek – A Töltött Hold Gasztrovíkenden jártunk

Itthon egy Gourmet Fesztivált sem hagynánk ki, ha pedig sikerül valami szép külföldi városba elutazni, akkor a piac az első ahova ellátogatunk, mert hisszük, hogy ott ismerhető meg igazán az adott ország kultúrája és a lakói. Elcsépeltnek tűnik, de a jó étel tényleg összehozza a legkülönfélébb embereket is, akik lehet, hogy más körülmények között nem is beszélgetnének egymással.

Forrás: Travelo.hu / Gerencsér

Ezt most első kézből megtapasztaltuk a Töltött Hold Gasztrovíkenden, amit a Hold utcai Belvárosi Piacon rendeztek 2019. március 1-től 3-ig. A péntek és a szombat a farsangi bulik jegyében telt, sok vendégszakáccsal, jó zenékkel és éjszakába nyúló piaci hangulattal. A vasárnap viszont főként egy finom ebédről és egy jó pohár borról, vagy sörről szólt. Ezen a napon tagadhatatlanul az ételek és a társaság került a középpontba.

Bezerics Dani balatoni hal nélküli halkolbász újításaForrás: Blanka Sebestyen

Miután körbejártuk az összes éttermet és standot, elfogott minket a bőség zavara. A legtöbben különleges Gasztrovíkend fogásokkal készültek, így végül három különböző helyen, három különböző fogásnál horgonyoztunk le. Az előételünk Bezerics Dániel és a Paletta "Vizikutya" névre hallgató vegán halkolbásza volt, házi magosmustárral és szőlőmagolajos baguettel. Szeretjük a jó húsokat, a finom grillkolbászokat, ezt nem tagadjuk, de ha valamit ötletesen és finoman el lehet készíteni úgy, hogy nem kerül bele sem hús sem hal, de az étkezési élmény megmarad, akkor nem utasítjuk vissza. A Balaton parti bisztró hal nélküli „halkolbásza" is ilyenre sikerült. A mindenféle ördöngösséget nélkülöző kolbászka alapja a zabpehely, a jófajta alga és sok finom fűszer. A „vizikutya" viszont nem csak Töltött Hold-étel; hotdog formában találkozhatnak vele a boglári Palettában, és a budapesti Palettában is egész évben.

A főételünket végül a Husikám étteremben kértük ki. A piac felső emeletén található vendéglátóhely finom sushikkal, ázsiai levesekkel, báránnyal és borjúval készült fogásokkal kedveskedik a vendégeknek. Mi a víkend menüből választottunk, méghozzá a fehér miso levest hallal, kagylóhússal, omlóst tofuval és pak choi-val. Kiadós, a miso (erjesztett babpaszta) miatt egyszerre édeskés, savanykás és csípős levest kaptunk egy szép kerámiatálban.

Benne volt az umami, vagyis a „finom íz"; ami az alapvető édes, savanyú, sós és keserű íz mellett az úgynevezett „ötödik íz".Forrás: Travelo.hu / Gerencsér

Egy hatalmas faasztalnál foglaltunk helyet, ahol jó páran ebédeltek már mellettünk. Az egyik családtól megtudtuk, és a fa vágódeszkájukon láttuk is, hogy a Buja Disznóknál repülő csészealj nagyságú rántott borjúszeletekkel és krumplisalátával csábítják a vendégeket, míg a másik oldalunkon friss osztrigát fogyasztottak.

A vendégéttermek között volt a Kistücsök is, ahol csokoládé fánkokat kóstoltunk desszertként feketeribizlivelForrás: Travelo.hu / Gerencsér

Együtt ülni azoknál a nagy asztaloknál és megosztani a finom ételekkel kapcsolatos gondolatainkat; olyan volt az egész, mintha egy családi grillpartin lettünk volna. És ebben az a szép, hogy bár a Töltött Hold Gasztrovíkendet évente egy alkalommal rendezik meg, a budapesti evő-piac mindig ezzel a hangulattal vár.