Több mint húsz balatoni pincészet részvételével készült el a régió első közösségi bormárkája, a BalatonBor, amelynek első, 2015-ös évjáratát a budapesti Gourmet Fesztiválon lehet megkóstolni.
A Balatoni Kör csapata ezzel a közös termék elkészítésével, az első régiós bormárka létrehozásával szeretné tovább erősíteni a balatoni borászok összefogását. Legutóbb a Vinea Balaton bírálaton 41 olaszrizling szállt ringbe, hogy megfeleljen a Balatonbor és a Hegybor eredetminősítésnek. És most májusban már csak a legjobb olaszrizlingek kerülhetnek piacra Balatonbor néven, egységes címkével és arculattal.
Az elkészült borokat először a Millenáris parkban tartott Gourmet Fesztiválon lehet megkóstolni. A régióbor létrehozását kezdeményező balatoni borászok bíznak abban, hogy régiójuk minden minőségi borászata iránt elkötelezett családi pincészet el fogja készíteni saját BalatonBorát, ezzel is erősítve az innovatív közösségi márkaépítést.
A szervezők fontosnak tartják, hogy a legjobb európai sztenderdeket honosítsák meg az első régiós márka bevezetésével, ezért kezdettől a hazai bemutatókkal párhuzamosan külföldön is megjelennek. Berlinben például a magyar turisztikai képviselet külön kirakatot rendezett be erre a célra, és a legnagyobb német turisztikai vásáron is bemutatták a BalatonBort.