Koccintós világnappal kampányolnak a pezsgőért

Idén ötödszörre kampányolnak a pezsgőfogyasztásért a champagne világnappal. A rajongók azzal csatlakozhatnak a kezdeményezéshez, hogy elfogyasztanak egy palack champagne-t és a #ChampagneDay jelöléssel megosztják az élményt a közösségi oldalakon. Az Amerikából származó trend az évek során világméretűvé duzzadt, és a nagy márkák - mint a Moët & Chandon és a Veuve Clicquot - mellett a francia Champagne régió termelői is csatlakoztak a kampányhoz. A pezsgőnap október utolsó pénteke, vagyis idén október 24-e.

A Franciaország északi részén található Champagne borvidéken több mint 33 ezer hektárnyi termőterületen 15 700 termelő és 300 champagne-ház dolgozik. Három szőlőfajtájuk a pinot noir (az ültetvények 38%-a), a pinot meunier (32%) és a chardonnay (30%). A régió borai szigorú eredetvédelmi szabályozás alatt állnak, kizárólag az itt szüretelt termésből helyben elkészített pezsgő címkéjén szerepelhet a Champagne jelölés. Mára az UNESCO is felfigyelt a régióra, pozitív döntésük esetén 2015 nyarán a „Dűlők, Champagne házak és pincék" felkerülhetnek a Világörökségi Listára.

Fogyasztásban a franciák vezetik a listát, 2013-ban a közel 305 millió palack 55 százalékát megtartották maguknak. E mellett közel kétszáz országba jut belőle. Az exportpiacokon hosszú évtizedek, talán nem túlzás azt mondani, hogy évszázadok óta a britek a leglelkesebb rajongók – Nagy Britannia 30 millió palacknál is többet vásárolt tavaly. Őket követi az USA és Németország 17 és 12 millió fölötti fogyasztással. Japán a negyedik helyen kevéssel előzi le Belgiumot.

Magyarország is szereti a champagne-t, 2013-ban a hivatalos statisztikák szerint 50 657 palack fogyott belőle. A legnépszerűbbek – ahogyan világszerte – a két komoly tradícióiról ismert ház, a Moët & Chandon és Veuve Clicquot márkák.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek