Finom borokkal és hangulatos programokkal vár a Szent György-hegy hajnalig

Idén ötödik alkalommal várja a sétálva borozókat a Szent György-hegy: június 11-én közel 20 helyszínen lehet majd ismerkedni a heggyel, a helyi borokkal és a vendéglátókkal. A házigazdák zenével, finom falatokkal készülnek, de lesz túra és játék is.

Szent György-hegy hajnaligForrás: Chripko Lili és Kovács Fanni

Olyan pincék is kinyitnak ilyenkor, amiket egyébként nehezebb felkeresni. Szombaton már délután 1-kor elkezdődik az esemény: megéri egész napra jönni, kiélvezni a piknik hangulatot, nekivágni a hegynek és minél több helyen kóstolni, írják a szervezők, szerkesztőségünkbe juttatott közleményükben. Idén túrák is lesznek: a turnusok a Lengyel-kápolnától indulnak és oda térnek vissza, séta közben a hegy geológiájával, történelmével ismerkedhetnek a résztvevők. A naplemente után a csillagos égben lehet elveszni, a helyszínek éjjel 1-ig tartanak nyitva.

Pénteken, a nulladik napon több borászat készül kis létszámú kóstolóval, a Nyári Pince kuriózumokat sorakoztat fel, a Borbolt a völgyben vinotéka verses estet tart. Szombaton közel 20 helyszín nyit ki, mindenhol lesznek borok és harapnivaló, sok helyen élőzene is.

Az időpont nem véletlen: pár nappal a rendezvény után telihold lesz, így remélhetőleg már szombat éjjel tiszta, csillagos égben, és a Balatonban tükröződő holdban gyönyörködhetünk.

„Ez egy hegyi barangolás, kicsi és nagy borászatok is részt vesznek benne – teljesen egyedi, hogy ki mivel készül. Az időzítésben úgy gondolkodtunk, hogy legyen ez egy szezonnyitó esemény, vezessen át a tavaszból a nyárba" – mondja Szászi Endre, aki pincészetével a kezdettől részt vesz az eseményen. A diófa alatt egész nap szól majd a zene, Hangácsi Márton koncertje előtt és után Mil & Robyk dj szettje adja majd a hangulatot.

Szent György-hegy hajnaligForrás: Chripko Lili és Kovács Fanni

„Ez egy rendkívül sokarcú hegy, csodálatos panorámával, kilátással a Badacsonyra. Megőrizte a tradíciót, sok a kis pincészet, magas a kézműves borászatok, őstermelők száma" – mondja Hóbor József, a Hóbor Pincészettől, ahol akusztikus koncerttel is készülnek. Horváth Árpád családjának már akkor volt a Szent György-hegyen szőlője, amikor ő megszületett. „Én már ebbe nőttem bele, sokat voltunk itt gyermekkoromban is. Számomra a világ közepe, egy örök szerelem, a nyugalom" – mondja. Náluk egy gitáros-énekes duó kezd, majd pörgősebb zenére váltanak. A debütáló „Már vártunk" sauvignon blanc-t és a pörköltet nem érdemes kihagyni.

A Nyári Pincénél bensőséges, családias hangulat és Magyar Katalin & Kardos Dániel koncertje várja a betérőket. „Gyakorlatilag az életem 70%-át itt töltöttem, 1978-tól vagyunk a hegyen. Édesapám kezdte el itt a szőlőművelést, aztán én vettem át tőle, teljesen bevonzott a hegy" – meséli Nyári Ödön.

A többi pincészetről, a részletes programról itt tájékozódhatsz, ahol a jegyet is megvásárolhatod.