Egyre többen kötnek biztosítást járattörlésre

Az elmúlt hetekben felértékelődtek azok az utasbiztosítási kiegészítők, amelyek a járatkéséseknek, a járattörléseknek és azok folyományainak, például a szállásnak és a lemaradásnak a költségét térítik meg – írja a Világgazdaság.

 

A Ryanair tervei szerint naponta 40-50 járatot töröl munkaerőhiány miatt október végéigForrás: Wikipedia / WikiABG

 

Szabó Tamás, az Union Biztosító utasbiztosítási üzletágának vezetője közölte: a biztosító fő szolgáltatása ma még a poggyászkésés vagy járatkésés, járattörlés miatti kényszerű várakozás esetén vásárolt termékek árának megtérítése. De fontos látni - hangsúlyozta Bodor Máté, az Aegon utasbiztosítási üzletágának vezetője és Vereczki András, az Uniqua igazgatója -, hogy ezek nem kiegészítők, hanem a magasabb kategóriájú utasbiztosítások szerves részét képező pluszszolgáltatások.

De ma már többre is szükség van. Ezt bizonyítja, hogy sikeres a Magyar Posta Biztosító által májusban bevezetett 990 forintos kiegészítő biztosítása, amely automatikusan kifizeti az utast a 261/2004/EK rendelet alapján megillető kártérítést, ha az ügyfél repülője több mint három órát késik, a járatot törlik, vagy túlfoglalás miatt nem tudott felszállni a repülőre.

Horrorisztikus történetek keringenek az ilyen ügyek végigviteléről a fapados társaságokkal, az egyre több erre specializálódó ügyvéd ugyanakkor 20-40 százalékos sikerdíjért vállalja az ügyfelet megillető összeg behajtását – idézi a vg.hu a Világgazdaság hétfői lapszámában olvasható cikkét.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek