Szelfiző robot tájékoztatja a tajpeji reptér utasait

    Egy évvel ezelőtt még csak néhány napos tesztelésre helyezte ki a Japan Airlines légitársaság az első humanoid robotját a tokiói Haneda reptérre, most pedig itt a hír, hogy december közepén már hivatalosan is megkezdte munkáját Pepper, az interaktív robot a Tajpeji Nemzetközi Repülőtéren.

    Fotó: Eva Air


    Az EVA Air-nél dolgozó robot az utazókat az általa beszkennelt beszállókártya alapján tájékoztatja a pontos indulásról, időjárási előrejelzést ad az úti célra vonatkozóan, miközben képernyőjén a vámmentes boltok és a légitársaság akcióit is megmutatja.

    Fotó: Eva Air


    A 121 cm magas és 29 kg-os robottal az érintőképernyőjén keresztül lehet kommunikálni egyelőre kínai nyelven, de fejlesztői tervei szerint március végén már angolul és japánul is megszólal.

    Pepperbe szórakoztató funkciót is építettek: a gyerekekkel és az átszállásra várakozó utasokkal szívesen játszik, táncol, kezet ráz vagy közös szelfit készít bárkivel.

    Japánban egyébként másfél évvel ezelőtt nyílt meg a világ első robotszemélyzettel működő Henn na Hotele (japánul furcsa hotel), amit a Huis Ten Bosch holland tematikájú élménypark részeként működtet tulajdonosa. Itt a hordárok, a portások, a takarítók, az időjárásjelzők és a szobák hőmérsékletét ellenőrzők, mind-mind gépek. Ha szívesen olvasna még többet csomagokat pakoló robotokról és egyéb technikai vívmányokról a legújabb generációs okoshotelekben, akkor kattintson ide.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!