Lezárják a ferihegyi kettes futópályát

    Április 7-én reggel hét órától kezdve az összes repülőgép a Budapest Airport 1-es futópályáján száll le és fel mintegy három héten keresztül. A repülőtér üzemeltetője ugyanis egy új műszeres leszállító berendezést telepít a kettes futópályára.

    Az ún. ILS-t (Instrumental Landing System) rendszert a kettes futópálya 31R jelű végéhez telepítik, ami a pálya Vecsés felé eső vége - az érkező gépek ezt használják a legtöbbet északnyugati szélirány esetén. Az új ILS a landoló repülőgépek személyzetét segíti majd éjszaka vagy rossz látási viszonyok között – pl. sűrű köd esetén – hogy pontosan a futópálya küszöbe után érjenek földet biztonságosan. 

    A9 gurulóút és 31RFotó: Budapest Airport

    A lezárás várhatóan április 29-én, pénteken délután két óráig tart, ezalatt a pályához kapcsolódó gurulóutak többsége is zárva lesz, mivel egy sor tervezett karbantartást erre az időszakra ütemeztek a Budapest Airport szakemberei. A háromhetes pályazár idején elvégzik a szükséges burkolati javításokat, nagyszabású fénytechnikai karbantartást és a lámpacseréket, a nyári időszak előtt megelőzésképpen gyomirtást hajtanak végre a 3,7 kilométer hosszú futópálya környezetében.

    A tervek szerint az ürgepopulációt is csökkentik: a védett állatokat élve befogással, majd egy számukra biztonságosabb nemzeti parkba áttelepítéssel költöztetik el a repülőtérről. Erre a repülés biztonsága miatt van szükség, ugyanis az ürgék a nagytestű ragadozó madarak kedvenc táplálékát képezik, a potenciális repülő-madár ütközések elkerülése érdekében kell őket kilakoltatni a repülőtérről.

    A repülőtér új, csúcstechnológiás műszeres leszállító rendszere a telepítés után folyamatos biztonsági tesztelés, kalibrálás és hatósági engedélyezési eljárás után leghamarabb nyár közepén állhat üzembe. A Budapest Airport a repülőtér másik fő irányának számító 13R (ez az 1-es futópálya Pestszentlőrinc felé eső) pályavégéhez tartozó ILS-t is lecseréli az év folyamán. A jelenleg használt berendezések közel 20 évesek és ebben az iparágban annyira idősnek számítanak, hogy még tartalék alkatrész is alig szerezhető be hozzájuk. Az új rendszer kiépítésének költsége 465 millió forint - olvasható a Budapest Airport közleményében.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!