Bioüzemanyaggal repül Amszterdam és Oslo között a KLM

    Április 1-én startolt a KLM bioüzemanyaggal működő, 80 EMBRAER 190-es repülőgép-flottája. A légitársaság a járatsorozatot a fenntarthatósági szempontok mellett hatékonysági mérések elvégzésének céljából vezeti be.

    A bioüzemanyaggal működő járatok az oslói Avinor repülőtérről indulnak, amely az első reptér, ahol csővezetéken keresztül áramlik a bioüzemanyag. A vezeték mellett kamionokkal is szállítják az üzemanyagot a KLM Cityhopper által üzemeltetett járatokhoz. Ez azért szükséges, hogy a vállalat mérni tudja a bioüzemanyag hatékonyságát a kerozinéhoz képest az Embraer járatokon, olvasható a légitársaság közleményében.

    Fotó: KLM

    A járatsorozatra 100%-os, RSB (Roundtabne on Sustainable Biomaterials) által hitelesített camelina olajat használnak, amely megfelel az EU RED előírásoknak. Az üzemanyagot az ITAKA (Initiative Towards SustAinable Kerosene for Aviation) projekt keretein belül készítik.

    A KLM célja a CO2 kibocsájtás 20%-os csökkentése 2020-ig (a 2011-es szinthez képest). Ennek érdekében a vállalat folyamatos fejlesztéseket végez: flottaújítás, bioüzemanyag használata és a repülési hatékonyság növelése.

    Az Embraer 175-ös típusú repülőgépek bevezetése a flottába is a CO2 kibocsájtás csökkenését szolgálja. Ez a típus jelentősen üzemanyag-hatékony a többi Fokker 70-es gépekhez viszonyítva, így környezetkímélőbb is. 18%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, ami 18%-kal kevesebb kibocsájtást is eredményez.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!