Öt hely, ahová még áprilisban húszezer alatt elrepülhet

Német fürdőváros, misztikus olasz barlanglakások, görög kastély, svéd vidámpark és londoni street food fesztivál is várja az április végén útnak indulókat. És még csak sok pénz sem kell a kiránduláshoz: a fenti helyeket oda-vissza húszezer forintból megjárhatja repülővel.

Megnéztük, hova tud elrepülni még ebben a hónapban az, akinek már nagyon mehetnékje van, viszont nem igazán van anyagilag eleresztve. Egyetlen szempontunk az volt a repjegykeresésnél, hogy még áprilisban húszezer alatt oda-vissza megjárható legyen az út. Jó hírünk van: több ilyet is találtunk a patinás fürdővárostól kezdve a különleges olasz vidéken át a görög nyaralószigetig. Az árak a cikk írásakor, április 14-én aktuális árakat tükrözik.

Baden-Baden, Németország

Az idei év újdonsága, hogy Budapestről elérhetővé vált Baden Baden, Európa egyik leghíresebb fürdővárosa, ahol ma két fürdő is működik. A hely persze nemcsak a fürdésről szól, hanem a shoppingolásról, a hangulatos kávézókról, a gyönyörű parkokról, és itt található Európa második legnagyobb operaháza és a világ egyik legszebb kaszinóépülete is.

Baden-Baden
Ullstein Bild / Europress / Getty

Szuper hosszú hétvégét szervezhetünk ide a Wizz Air járatával, például április 22., pénteki indulással, és április 25., hétfői visszaérkezéssel. Az odaútért 10 990 forintot, a visszaútért 8990 forintot kell fizetni fejenként.

Bari, Olaszország

Bari Nápoly után Dél-Olaszország második legnagyobb városa. A folyton nyüzsgő kikötő, a tengerparti sétány és az ódon városfalak felfedezése közben az április végi napsütésnek és húsz fok fölötti nappali hőmérsékletnek köszönhetően úgy érezhetjük magunkat, mintha az előrehozott nyári vakációnkat töltenénk.

Trullók
Northfoto

Bariból ráadásul Olaszország magyar turisták által kevésbé ismert, ám nagyon izgalmas tájának, Pugliának a központjába is eljuthatunk. A régióban Alberobellót, a misztikus trullók földjét feltétlenül látogassák meg! És nincs túl messze a barlanglakásairól ismert világörökségi helyszín, Matera sem. Április 22-én, pénteken 6990 forintból elrepülhetünk ide a Wizz Air gépével, vissza április 27-én, szerdán érdemes jönni, ekkor megint csak 6990 forint a jegy.

Korfu, Görögország

Aki nem bírja kivárni a nyaralást, de az olaszok helyett a görögökhöz húz a szíve, a Ryanair járatával Korfura repülhet. A görög szigetre április 28-án, csütörtökökön 11 500 forintért találtunk gépet, vissza egy héttel később, május 5-én, csütörtökön érdemes jönni, ekkor 7159 forint a repjegy. Igazi strandolós nyaralásban ne reménykedjen senki: április végére húsz fok körüli maximum hőmérsékletet jósolnak, a tenger pedig csak 17 fokos ilyenkor.

Kassiopi, Korfu
Tim Graham / Europress / Getty

Cserébe viszont tökéletes az idő ilyenkor a kiránduláshoz, városnézéshez, vagy a halászfalvak tavernáinak teraszán napozáshoz. Ilyenkor még nem özönlik el a szigetet a turisták, így van esélyünk helyiekkel is találkozni. Felfedezhetjük Korfu város UNESCO-védett részeit, és meglátogathatjuk a Sissinek épített kastélyt, az Akhilleiont. Rövid kompozással pedig akár Albániába is átkirándulhatunk.

Göteborg, Svédország

Svédország második legnagyobb városában mediterrán hangulatot biztos nem találunk, de ettől még jól érezhetjük magunkat. Ínyenceknek különösen érdemes felkeresni a várost: hét Michelin-csillagos étterem is van itt, ezek listáját ide kattintva találják.

Göteborg
Wikipedia Commons

Emellett Göteborg belvárosában található Skandinávia legnagyobb vidámparkja, ami Svédország egyik legnépszerűbb turistalátványossága is egyben. A Liseberg park 1923-ban nyílt meg, a Forbes magazin 2005-ben a világ legjobb élményparkjai közé választotta. Menni április 22-én érdemes a Wizz Airrel, ekkor 8990 forintba kerül egy jegy. Jönni pedig április 24-én, vasárnap, ekkor 10 990 forintot kell fizetni a repjegyért.

London, Anglia

És végül az örök kedvenc: London. A lutoni reptérre április 22-én, pénteken a kora reggeli járattal 8990 forintért juthatunk el. Vissza április 24-én, vasárnap este 10 990 forintért tudunk jönni. Sok egyéb pozitívuma mellett Londonban az a jó, hogy mindig van itt egy csomó ingyenes program, így megtehetjük, hogy a repjegyen, a szálláson, közlekedésen és a kaján kívül tényleg semmire nem költünk.

London
Bloomberg / Europress / Getty

Április 23-án, szombaton például Szent György nap alkalmából több helyen is lesznek érdekes és ingyenes rendezvények. A Borough Marketen például katalán ízekkel és szokásokkal lehet ismerkedni, még castellerek is érkeznek, hogy lélegzetelállító emberi tornyokat emeljenek. A Trafalgar téren idén Shakespeare-tematikájú program lesz, családi játékok, rezesbandák, termelői piac szórakoztatja majd a nagyérdeműt dél és este hat között. London hipszternegyedében, Shoreditchben pedig az Urban Food Fest keretében ismerkedhetünk az aktuális street food trendekkel. Nyitva déltől éjfélig, a belépés ingyenes, a kaja sajnos nem.