Profin kezelték az Irma pusztítása kapcsán kialakult helyzetet a nagy óceánjárók

Profin kezelték az Irma pusztítása kapcsán kialakult helyzetet a nagy óceánjárók.

Az, hogy az elmúlt hetek viharai jócskán megtépázták a karibi térséget, nem újdonság. De hogy vészelték, vészelik át mindezt a nagy óceánjáró hajók, több ezer turistával a fedélzeten? Hétfői adatok szerint összesen húsz utat töröltek, tizenhatot lerövidítettek, másik tizenhat útvonalát pedig újrarajzolták. Úgy tűnik, az ágazat meglepően jól illetve higgadtan kezeli a helyzetet, minden ország példát vehet róluk - írja a Condé Nast Traveler.

Harvey, Irma, José, Katia - egy sok ezer tonnás óceánjáró luxushajó nem tud olyan egyszerűen kimanőverezni ezeknek a hurrikánoknak az útjából, illetve hasztalan próbálna "elbújni" a mangrove mocsarak közt. Ezek a böszme nagy jószágok jó előre ki kell, hogy számítsák a kitérés útvonalát, és a lehető legrövidebb időn belül meg is kell tenniük azt. Szerencsére Irma minden igyekezete ellenére sikerült minden óceánjárónak kijutni a veszélyzónából - a Marine Traffic oldalán bárki nyomon követheti aktuális helyzetüket.

Fotó: Corey Balazowich / Flickr

Sőt, páran nemcsak hogy idejében nyugodt vizekre hajóztak, de a turisták biztonságba helyezése után ismét útnak indultak, ezúttal már tiszta vízzel illetve élelmiszercsomagokkal megrakodva, hogy segítséget nyújtsanak a bajba jutottaknak. Sőt, sokan közülük a katasztrófa sújtotta területen rekedt turisták kimenekítését is vállalták. A Norwegian egyik ilyen hajója például kétezer, kényszerűségből a parton veszteglő utazót vett fel, a Royal Caribbean pedig már flottája négy tagját készítette fel hasonló küldetésre St. Martin, St. Thomas, Key West, és Tampa térségében.

Hogy miként fest mindez az utazók szemszögéből, illetve milyen óvintézkedéseket tehet az egyszerű turista? Aki már befizetett egy tengeri útra, lehetőség szerint napi rendszerességgel kövesse nyomon a tervezett útvonalat a közösségi csatornákon, hisz azokat minden körülmények közt naprakész adatokkal frissítik. Irma pusztítása kapcsán a Carnival Cruise Line például különösen kommunikatív volt a facebookon, aktualizálva minden, Floridát elhagyó járat státuszát a vihar előtt illetve után. Hasonló volt a helyzet a kikötőkkel, különösen Galvestonnál, amelynek kommunikációs csapata naponta többször is frissítette a legnagyobb közösségi portálon elérhető információkat az óceánjárók, valamint a kikötő menti utak állapota kapcsán.

Fotó: Corey Balazowich / Flickr

Nem árt áttanulmányozni a jegyleti szerződést sem, amelynek másolatát az utaztató cég honlapján találjuk. Ebből nemcsak a kártérítés részletei derülnek ki, de az is, hogy vajon készpénzzel vagy átutalás útján történik majd meg, illetve mik a lehetőségek abban az estben, hogy ha csak az útvonal módosul. Hurrikán ide vagy oda, utasbiztosítást mindig minden esetben érdemes kötni - javasolják a szakértők. Hétfőig egyébként az Allianz körülbelül 3200 kárigényt regisztrált Irma kapcsán, Harvey pedig több mint 2400-at generált.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek