Róma metró helyett drótkötélpályában gondolkodik

    Róma metró helyett drótkötélpályában gondolkodik

     

    Külföldi példák nyomán kabinos drótkötélpályával kapcsolná be az örök város vérkeringésébe Róma egyes nyugati kerületeit Virginia Raggi főpolgármester – írja az MTI.

    A négy kilométer hosszú drótkötélpálya az A-metróvonal Battistini kerületben lévő végállomását kötné össze Casalotti külső kerülettel.

    A riói kabinos megoldásFotó: Chang'r / Flickr.com

    A polgármester szerint a tervezett funivia, pontosabban cabinovia 90 millió euróba (28 milliárd forint) kerülne, olcsóbb lenne minden más megoldásnál, menetirányonként óránként maximálisan háromezer utast szállíthatna közel huszonkét kilométeres óránkénti átlagsebességgel, vagyis a teljes táv megtétele tizenkilenc percig tartana. Hétköznaponként átlagban negyvenháromezer utassal számolnak.

    A polgármester, akinek a hivatalba lépése óta egyre több utcai lámpát cserélnek ki a vitatott hideg fényű LED-lámpákra Rómában, hivatkozott egy felmérésre, miszerint a két érintett kerület lakosainak 65 százaléka venné igénybe az újszerű közlekedési eszközt, és reményét fejezte ki, hogy a projekt még mandátuma lejárta előtt valósággá válik.

    Riói drótkötélpálya-állomásFotó: Nan Palmero / Flickr.com

    A projekt keddi bemutatóján hivatkoztak arra, hogy hasonló létesítmények sikeresen működnek néhány más világvárosban, így Londonban, Ankarában, Mexikóvárosban és Rio de Janeiróban. Egy biztos: olyan látványosság biztosan nem lesz, mint a Trevi-kút, mely több bevételt hoz a városnak, mint a múzeumi belépők. De a zsúfoltságon biztosan javít majd valamelyest.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!