A palackokból felépített pontonhíd volt a legnépszerűbb installáció 2016-ban

    A bolgár csomagolóművész 200 ezer elemből álló pontonhídján két hét alatt 1,2 millió ember kelt át. A híd pont olyan volt, mint Dorothy sárga köves ösvénye vízre telepítve, ami Smaragdváros helyett a tó túlpartjára vezet. Mára kiderült, a vízen járás élményét kínáló híd a legnépszerűbb látványosság volt a statisztikák szerint.

    Galéria: Floating PiersFotó: Pacific Press / Getty Images Hungary

    Christo a The Floating Piers nevű lebegő pontonhídja vonzotta a legtöbb látogatót 2016-ban, amelyen összesen 1, 2 millió ember kelt át. Népszerűségével ezzel olyan múzeumokat előzött meg, mint a New York-i Metropolitan Múzeum vagy a párizsi Orsay Múzeum - írja cikkében a The Art Newspaper, amely a múzeumok látogatottsági adatait elemzi minden évben.

    Tavaly bő két héten át használhatták a helyiek és a turisták a bolgár csomagolóművész 200 ezer elemből álló pontonhídját az Iseói-tavon, ezzel naponta mintegy 75 ezer ember tapasztalhatta meg a vízen járás élményét. Az összesen három kilométer hosszú és 16 méter széles pontonhíd finoman hullámzott a víz felszínén, de úgy építették a tóra, hogy biztonságosan végig lehessen felszínén gyalogolni.

    Galéria: Floating PiersFotó: Pacific Press / Getty Images Hungary

    A német parlament épületét is becsomagoló bolgár képzőművész, Christo újabb land art jellegű, Óz, a csodák csodája sárga köves útjához hasonló alkotását 220 ezer nagy sűrűségű polietilénből álló kocka tartotta a felszínen, borításához 100 ezer négyzetméternyi arany- és narancssárga szövetet használt. A gigantikus installációk nagymesterének weboldalán pontosan végigkövethető a folyamat az ötlet 2014-es születésétől kezdve a befejezésig, amelyeket tervrajzokkal és kollázsokkal is dokumentált. 

    Galéria: Floating PiersFotó: Pier Marco Tacca / Getty Images Hungary

    A pontonhídnak köszönhetően tavaly megélénkült a turizmus az Iseói-tó körül. A környék hoteleinek, panzióinak szobái és a nyaralók mind teltházasak voltak. Az áraknál 130 százalékos növekedést tapasztaltak.

    Christo a 15 millió euróba (4,7 milliárd forint) kerülő projekt költségeit - az egyéb rövidtávú projektjeihez hasonlóan - vázlatok, kollázsok, filmek és fotók eladásából fedezte.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!