Fokvárosban vannak a legjobb szállodák, de Budapest is megéri az árát

    A kelet-európai szállodák meglepően jól szerepelnek az internetes értékeléseken, egyelőre azonban Fokváros vezeti a listát. Budapest szállodái egy másik, a legjobb ár-érték arány alapján rangsoroló listán a dobogós harmadik helyet érték el – derül ki a PwC tanácsadó cég felméréséből.

    A fővárosi Four Seasons Hotel Gresham Palace rendre a világ legjobb szállodáit gyűjtő listákon szerepel

    Fotó: Mark H. Milstein / Northfoto



    A legjobbak listáján Vilnius és Johanessburg a 2. illetve a 3. helyen végzett, és mindössze Edinburgh, valamint Lisszabon került be nyugat-európai városként az első tízbe. Budapest ugyan az összesített GRI mutató alapján - ami azt méri, hogy a vendégek összességében milyen szolgáltatást kaptak a pénzükért - nem került az első 10-be, ám az ár-érték arányon alapuló értékeléseket tekintve a 3. helyen áll. A fővárost az utóbbi listán Fokváros és Prága előzi meg.

    Legjobb szállodák a vendégértékelések szerint

    1. Fokváros
    2. Vilnius
    3. Johannesburg
    4. Edinburgh
    5. Marakesh
    6. Prága
    7. Varsó
    8. Lisszabon
    9. Riga
    10. Abu Dhabi

    Nem veszik komolyan a vendégértékelést

    A tanulmányból kiderül az is, hogy sok szállodatulajdonos egyáltalán nem veszi figyelembe üzletének fejlesztése során a vendégek visszajelzéseit, gyakran hivatkoznak az értékelések megbízhatatlanságára, így védekezve a kapott kritikákkal szemben. Azonban akik képesek megfelelő intézkedéseket hozni a szolgáltatás javítása érdekében, hosszú távú versenyelőnyre tehetnek szert.

    A vendéglátóhelyek tulajdonosainak mindemellett azt is figyelembe kell venniük, hogy az online értékelések a turisztikai szakemberek, illetve a befektetők számára is hasznos információkkal szolgálnak, így a negatív észrevételek - például a turisták keresletét vagy forrásszerzést tekintve - további kedvezőtlen üzleti hatásokkal járhatnak.

    A PwC Online Reputations - Why hotel reviews matter and how hotels respond című angol nyelvű felmérése két üzleti évet ölel fel, és 142 online utazási iroda, valamint online értékelési felületen elérhető visszajelzéseken alapul. A PwC tanulmánya a 3, 4, illetve 5 csillagos szállodákat is figyelembe veszi 48 városban. A kiválasztott 48 város Nyugat- és Közép-Európában, Kelet-Európában, Közel-Keleten és Afrikában, valamint Indiában található.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!