Csokoládé-túladagolás egy nap alatt

Ruccanjon ki Brüsszelből a csokiboltokkal zsúfolt Bruges-be, Bécsből szökjön meg alpesi levegőt szívni, Madridból római vízvezetékrendszert és tündérmese-kastélyt nézni.

Egynapos kirándulásokról szóló sorozatunk ötödik, záró epizódjához érkeztünk. Cikkeinkben olyan kiruccanásokat javasoltunk a legnépszerűbb európai turistacélpontokból kiindulva, amik egy nap alatt megjárhatók. Többletet adnak a városlátogatás élményéhez, vagy éppen megnyugtató menekülő útvonalat jelentenek a turisták áradatából. Európából a marokkói bazárba éppúgy ajánlottunk kirándulást, mint az Amszterdamból meglátogatható tulipánmezőket, vagy a perzselő Róma tengerpartját. Ezúttal három olyan célpontot választottunk, ahová vagy közelsége, vagy fapados járatokkal való megközelíthetősége miatt sokan indulnak körülnézni. Merre induljon Brüsszelből, Bécsből és Madridból?

Brüsszelből csokihegyek és kanálisok közé!

Letudta a Grand-Place-t, a pisilő kisfiú és a városháza sem hozza már lázba? Kinézelődte magát a Királyi Szépművészeti Múzeum mesterművei és a Belga Képregénymúzeumban is? Pattanjon vonatra Brüsszel központi pályaudvarán, és egy órán belül a középkori, macskaköves utcákkal, aprócska üzletekkel, kanálisokkal, és csokoládéhegyekkel büszkélkedő Bruges-ben találja magát. Édességből olyannyira jól állnak, hogy több mint negyven csokoládébolt kínálatából csemegézhetünk. Erre a bájos helyre évről-évre egyre több turista kíváncsi, így ne nyugalmas andalgásra készüljenek. Vagy érjenek ide kora reggel, esetleg maradjanak késő estig, amikor a tömeg levonult.

Bruges
Fotó: Barry Schultz / Sunshine / Northfoto

Bécsből az alpesi levegőre!

Az osztrák főváros közelsége, és látnivalóinak sokasága miatt nagyon népszerű a magyar turisták körében. Már a MuseumsQuartier, a Belvedere vagy az Albertina egy-egy időszaki kiállítása miatt érdemes kilátogatni, de egy családi kirándulás a Prater-Schönbrunni állatkert vonalon sem rossz időtöltés. És akkor az adventi és húsvéti vásárokról még szót sem ejtettünk. Ha viszont több napra érkezünk, érdemes a már bejáratott útvonalakról letérni, és a nagyváros mellett az osztrák vidékre is szánni egy kis időt. Nagyjából óránként indulnak vonatok a Südbahnhofról Semmeringre, a századforduló Bécsének egyik kedvenc üdülőhelyére.

Semmering
Fotó: kuntomi / Indafotó

A vonat típusától függően az út egy-két órát vehet igénybe, és már szippanthatjuk is be a friss alpesi levegőt. Ha olyan időszakban érkezünk amikor üzemel a felvonó, mindenképpen érdemes felmenni vele a hegyre a Zau[:ber:]g névre keresztelt felvonóval. Ha érvényes ÖBB jeggyel utazunk, tíz százalék kedvezményt kapunk a felvonóra szóló jegy árából. Emellett az osztrák vasúttársaság a semmeringi pályaudvarról ingyenes taxit biztosít a 09:13, 10:13, 11:13 és 13:13-kor érkező vonatoktól a felvonó völgyállomásáig. Visszafelé pedig a 13:47, 16:47, 17:47 és18:47-kor induló vonatkozhoz van csatlakozás. A szolgáltatás ingyenes, de foglalás szükséges a +43 (0) 664 911 6180 telefonszámon – olvasható az ÖBB honlapján

Madridból Csipkerózsika kastélyába!

Sokan úgy tartják, nemcsak hogy jó ötlet egy madridi városlátogatás esetén Segoviába kirándulni, hanem egyenesen kötelező. Kétezer éves, római kori vízvezetékrendszere és Alcázar névre hallgató, tündérmeséket idéző kastélya teszik kihagyhatatlan célponttá. Utóbbi annyira lenyűgöző, hogy állítólag a Disney-féle Csipkerózsika kastélyát is ez inspirálta. Madridból busszal, vagy vonattal is könnyedén megközelíthető a város. Bármelyiket is választjuk, ha megérkeztünk, először a vízvezetéket nézzük meg. Az About.com tanácsa: itt térjünk be a turisztikai irodába, ami állításuk szerint az egyik legjobb, amiben valaha jártak. Lelkes személyzet, hihetetlen mennyiségű információ és térkép jellemzi az irodát, így ha a városba érkezve ide megyünk először, az egész napunk meg van oldva – megtervezik helyettünk. A mai napig remek állapotban lévő római vízvezeték után a Plaza del Corpus Cristi-n található zsinagóga, a Plaza Mayor és a katerdrális, madj az Alcázar meglátogatását javasolják.

Alcázar, Segovia
Fotó: Frank K. / Wikimedia Commons

Bár sorozatunk most véget ér, ha van egy jó tippjük az egynapos kirándulás műfajában, esetleg befizettek egy olyan buszos túrára, amit még az ellenségüknek sem kívánnának, mindenképp osszák meg velünk kommentben, vagy az olvir@travelo.hu-n!