Menjen ingyen a harangok után!

Róma számtalan világhírű látnivalót kínál díjmentesen Szent Péter bazilikától, a Pantheonon át olyan kultfilmek helyszíneiig, mint a Római vakáció, vagy a Dolce Vita.

Az álomnyaralások közt általában előkelő helyen szerepel egy jó kis római vakáció. Húsvétkor az örök város, és a Vatikán aztán még inkább a figyelem középpontjába kerül. Általában még az is elcsípi a híradóban a Szent Péter bazilika képeit, akit amúgy hidegen hagynak az egyházi események. Biztosan sokan kapnak ilyenkor kedvet Rómába menni a harangok után, és felfedezni a város híres látnivalóit és titokzatos sikátorait.

Fotó: Spectrum Colour Library / Northfoto

Ahogyan ingyenes városnézésre buzdító sorozatunk korábbi részeiben, most is összegyűjtöttük azokat a programtípusokat, amik nem kerülnek semmibe, mégis különleges élményekkel gazdagodhatunk általuk. Legyen szó világhírű látványosságokról, ókori emlékekről, a zegzugos Trastevere negyedről vagy a kereszténység központjáról.

Az ókori Róma titkai

Ha Barcelonáról azt írtuk, hogy a modernizmus szabadtéri múzeuma, akkor Róma vitathatatlanul az ókoré. Lépten-nyomon antik csodákba botlunk, legyen szó a mindenki által ismert Colosseumról vagy Forum Romanumról, a római istenségek templomából keresztény templommá lett Pantheonról, a Via Appia Antica útjáról, a Teatro Marcello romjairól, vagy a római piramisról. A Colosseum és a Forum kivételével (amelyek amúgy kívülről is lenyűgözőek) ezek a látnivalók mind ingyen vannak.

A Teatro di Marcello(Fotó: Nick Bramhall / flickr)

Egyházi emlékek nyomában

Aki templomot szeretne csodálni templom hátán, semmiképp se hagyja ki Rómát! Akár egy hetet is el lehet tölteni a vallási építészet csodáival, ingyenesen. (Vállat és térdet takaró ruhákat csomagoljunk bőven, ha ilyen terveink vannak.) A leghíresebb a templomok közül a már említett vatikáni Szent Péter bazilika, melybe ingyenesen a belépés. Sőt, sok templommal ellentétben itt szabadon lehet fotózni is. A hatalmas gyűjteménnyel rendelkező Vatikáni Múzeum, és a Sixtusi kápolna az Utolsó ítélettel minden hónap utolsó vasárnapján 8:30-tól 12:30-ig díjmentesen tekinthető meg.

Az édes élet színterei: parkok, terek, piacok

Ha piknikezni, gyerkőcöket levegőztetni szeretnénk, vagy csak egyszerűen a zöldbe vágyunk, a Villa Borghese kertje vagy a Giancolo domb felé vegyük az irányt. Előbbiben – ami eredetileg egy 17. századi palota kertje – tó, szobrok és szökőkutak várnak, utóbbiból pedig remek kilátás nyílik a városra, és még ingyenes bábelőadásokat is nézhetünk a gyerekek nagy örömére.

A Villa Borghese kertje(Fotó: raselased / flickr)

Ha a hűsölés helyett a vérbeli, nyüzsgő olasz életérzésre vágyunk, vesszünk el kicsit a Trastevere kanyargós utcácskái között. Ha meguntuk a bolyongást, menjünk át a folyó túlsó partjára, és nézzük meg a Campo Fiorit (ha jókor érkezünk, virág- és zöldségpiac fogad) és a Piazza Navonát csodás szökőkútjaival.

Világhírű látványosságok ingyen

A fentiek mellett Rómában olyan kultikus helyeket látogathatunk meg ingyen, mint a Spanyol lépcső, vagy a Trevi-kút. Ez utóbbiban, ha Anita Ekberget nem is találunk, - tömeget viszont annál inkább - mégis érdemes felkeresni. A kút estefelé a legszebb, díszkivilágításnál.

Fotó: kudumomo / flickr

Ha pedig már a filmes helyszíneknél tartunk: ne hagyják ki az Igazság száját (La Bocca della Verita), ami a legenda szerint leharapja a hazugok kezét. Még Audrey Hepburn és Gregory Peck is járt itt a Római vakációban.