33 milliárdból szépült meg a székesfehérvári vasútállomás

    Átadták a több mint 33 milliárd forintból megújult székesfehérvári vasútállomást hétfőn. A beruházás során megújult a vasúti pálya, a biztosítóberendezéseket és az állomásépületet is részben felújították.

    A székesfehérvári vasúti csomópontot legutóbb 1954-ben korszerűsítették, azóta elöregedett a vágányhálózat és a biztosítóberendezések is. A fejlesztésnek köszönhetően az átmenő fővágányokon 100 óránkénti kilométerre emelkedett a megengedett sebesség, mondta az MTI-nek Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese.

     

    Fotó: Bodnár Boglárka, MTI/MTVA

    19 kilométer hosszan vágányátépítés történt, megújult kilenc személypályaudvari vágány, négy magasperon és három szigetperon, több perontető és három új peronlift épült. Emellett új térvilágítást, korszerű utastájékoztató és vagyonvédelmi térfigyelő rendszert állítottak üzembe. A részben megújult állomásépületben nyolc méter széles utasaluljárót és két csarnokliftet alakítottak ki.

    Az állomáson új felsővezetéki hálózat létesült, a Mártírok útján zajvédő fal épült, és új tengelyszámlálós vonatérzékelésű elektronikus állomási biztosítóberendezést létesítettek 89 központi állítású váltóval. Moha és Börgönd felé pedig új, tengelyszámlálós, ellenmenet- és vonatutolérést kizáró berendezést telepítettek.

    A beruházás európai uniós és hazai források felhasználásával több mint nettó 33 milliárd forintból valósult meg.

    Szóljon hozzá
    0 hozzászólás
    Ha tetszett a cikk, kattintson a Tetszik gombra, legfrissebb ajánlatainkért pedig iratkozzon fel hírlevelünkre!

    Utazzon!
    Az oldalról ajánljuk!